Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ATTN: Svenska aftonpressen. Se och lär!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
J-Star
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/artic...-2004Dec14.html (kräver (gratis) registrering).

CORRECTED: Iraqi Ground Attacks Prompt U.S. to Airlift Supplies
Reuters
Tuesday, December 14, 2004; 5:22 PM

(In sixth paragraph, correcting current capacity and goal to reflect new data supplied by Air Force.)

By Andrea Shalal-Esa

WASHINGTON (Reuters) - The deadly attacks against U.S. forces...

Detta tycker jag är riktigt snyggt. Tidningen har skrivit fel och när felet upptäcktes har de inte bara rättat utan även skrivit att det var fel och vad det var. Kanske något för svenska aftonpressen att ta efter? smile.gif

/J
Malaj
Ha! Kanske när det blir två torsdagar i en vecka.

Sällan pinkar trähästen (m fl)

navy2.gif / Rangern.gif
stefanf
Jag tycker man (relativt) ofta ser rättelser i kvälsspressen av typen "den 13:e dec skrev vi i artikeln tjoho att statsminister Göran Persson gillar att bära damunderkläder. Detta är fel och vi ber om ursäkt."
Men sedan att dom här ursäkterna brukar gömmas undan rätt bra är ju en annan sak. smile.gif
Sgt Andersson
Men tror du verkligen folk skulle vara beredda att betal för en hel tidning till där de skriver hur det EGENTLIGEN är... :P
simon
QUOTE (stefanf @ Dec 15 2004, 13:16 )
Jag tycker man (relativt) ofta ser rättelser i kvälsspressen av typen "den 13:e dec skrev vi i artikeln tjoho att statsminister Göran Persson gillar att bära damunderkläder. Detta är fel och vi ber om ursäkt."
Men sedan att dom här ursäkterna brukar gömmas undan rätt bra är ju en annan sak. smile.gif

Kan inte göra annat än att hålla med.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.