Det låter troligt.
Huvudstoryn är att den lokala SWAT-styrkan som är trötta på att det daltas med skurkarna tar lagen i sina egna, extra hårda händer. I inledningsscenen stormar de någon maffiakilles gigantiska hus/palats mitt under en porrfilmsinspelning ("våld och sex säljer" brukar man väl säga...) och slaktar hela stället. - Inga vittnen så ja, tjejerna också...

Genom en spegling i någon pokal eller liknande som filmas av en av de omkullvälta videokamerorna, ser FBI:nissarna att en av skurkarna som springer förbi har fingret sträckt utanför varbygeln och kommenterar det med något i stil med, "No ordinary criminal would ever bother with that. Must be military or law enforcement...?".
Väldigt MÖP/PÖP för att vara 1998.
Polisernas kommentarer om Johan Falks videofilmade utvinklade armbågar i "Tredje Vågen" kan med andra ord slänga sig i väggen som den nedriga rip-off de är!

Och därmed springer jag nu och gömmer mig innan Bushman kommer stormande med en väldigt uppretad Anders Nilsson samt Trollhättans judoklubb i följetåg...

Jag vill minnas att upprinnelsen till avslutningen i domstolen är att de beslutar sig för att knäppa de domare som också daltar med skurkarna. Dock sölar de så pass att de själva blir "barricaded suspects" för FBI:s HRT att ta hand om...