Help - Search - Members - Calendar
Full Version: "Renegade Force"
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
LeadHead
Någon annan som har sett denna?

http://www.imdb.com/title/tt0126253/

Jag minns att jag såg den någon gång runt 2000, hyrd i videobutik. Även om den sammantaget är en B-rulle så har den en del rätt schyssta scener. Tidigt SWAT-action innan det blev så hemskt inne...

Det verkar dock råda viss förvirring om namnet. Jag är säker på att det stod "Counter Force" på fordralet men på IMDb står den under "Renegade Force"...

Någon som vet om den finns att få tag i?
ArtMan
Är det den där två SWAT styrkor mötts i en domstol i slutet?

Isf såg den på tv för något år sedan och har försökt få tag på den sedan dess men inte hittat den nånstans.

Ganska kass film förutom just striden mellan de båda SWAT styrkorna. För övrigt så spelade man in filmen när riktiga SWAT gubbsen tränade fritagning mot annan SWAT grupp. Dvs de flesta är riktiga poliser förutom de två "ledarna" som är skådespelarna (menar då själva Swat teamet).
LeadHead
Det låter troligt.

Huvudstoryn är att den lokala SWAT-styrkan som är trötta på att det daltas med skurkarna tar lagen i sina egna, extra hårda händer. I inledningsscenen stormar de någon maffiakilles gigantiska hus/palats mitt under en porrfilmsinspelning ("våld och sex säljer" brukar man väl säga...) och slaktar hela stället. - Inga vittnen så ja, tjejerna också... angry.gif

Genom en spegling i någon pokal eller liknande som filmas av en av de omkullvälta videokamerorna, ser FBI:nissarna att en av skurkarna som springer förbi har fingret sträckt utanför varbygeln och kommenterar det med något i stil med, "No ordinary criminal would ever bother with that. Must be military or law enforcement...?".
Väldigt MÖP/PÖP för att vara 1998.

Polisernas kommentarer om Johan Falks videofilmade utvinklade armbågar i "Tredje Vågen" kan med andra ord slänga sig i väggen som den nedriga rip-off de är! biggrin.gif
Och därmed springer jag nu och gömmer mig innan Bushman kommer stormande med en väldigt uppretad Anders Nilsson samt Trollhättans judoklubb i följetåg... laugh.gif

Jag vill minnas att upprinnelsen till avslutningen i domstolen är att de beslutar sig för att knäppa de domare som också daltar med skurkarna. Dock sölar de så pass att de själva blir "barricaded suspects" för FBI:s HRT att ta hand om...
RaVeN
Ja den heter Counter force om man hyr/köper den i butik.
Renegade force är nog orginal namnet. Hos IMDb står alla filmer med orginal titel och kan heta annat i t ex serige.

Har den på vhs
Foxtrotcharliegrg
QUOTE (LeadHead @ Dec 14 2004, 15:57 )
Någon annan som har sett denna?

http://www.imdb.com/title/tt0126253/

Har sett den men vet tyvärr inte var du kan få tag i den (hyrde på Videoteket, kedja i norr). Såg grymt mycket B-film under en period och bl a en hel del med just Michael Rooker. Jag o polarna fick se hur hans karriär gick uppåt från Back to Back (som för övrigt har med dåren Zed från "Polisskolan 2") till The 6th day och Replicant... biggrin.gif

Mvh,
Foxtrotcharliegrg
LeadHead
Jag upptäckte till min stora förvåning att ginza.se har den som DVD. clap.gif

Sådär ja, nu ska jag bara hitta julklappar åt en massa andra människor också... ;)
ABP
Vanligt ibland att filmbolag mm döper om filmer när de släpps på den europeiska marknaden.

troligtvis har de räknat ut att en film som heter Counterforce troligen säljer bättre än Renegade Force

undra varför... vissel.gif

hur som helst alla titlar som denna film kan förknippas med

Renegade Force
CounterForce (UK) (USA) (working title)
Force CounterForce (USA) (working title)
Rogue Force (USA)
Six Angry Men (UK) (video title)
RaVeN
QUOTE (ABP @ Dec 15 2004, 17:38 )
Six Angry Men (UK) (video title)

Hmm med den titeln kan den inte sälja bra ph34r.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.