Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sniper 3
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
ABP
Ja då var man ju tvungen att se Sniper 3.

Klart bättre än den sunkiga 2:an men inte i 1:an klass som är den enda riktiga Prickskyttefilmen. Det finns ju lite brister på prickskytte tekniken.

Det som gör filmen kul att titta på är ju att Tom Berenger är Tom Berenger.

Lite MÖP trivia.

I denna film använder han sig av en AI L96 Magnum. (PSG90 med annan kaliber) samt glock.
A2Keltainen
Om man gillade ettan, men avskydde tvåan, anser du då att man bör lägga tid på att se trean?
Sgt1clHansson
För det första bör man nog inte tycka om sig själv om man skall se trean !
Nestor
Efter att ha sett ettan så kan jag bara gissa hur dålig TREAN är
Panzerfaust
Inga höjdar filmer direkt.. men det finns filmer som jag anser vara betydligt sämre och som fått bättre kritik.
bushman
laddade ner, brände ut, tittade en kvart, somnade, slut frågor?
stefanf
En fråga: kommer du begära pengarna tillbaka? smile.gif
Animal
Håller med om att den inte var mycket att ha...
Blev dock lite hoppfull i början då det liknade lite Hongkong-action... men sen :(
bushman
QUOTE (stefanf @ Dec 13 2004, 09:53 )
En fråga: kommer du begära pengarna tillbaka? smile.gif

och skall jag krama dem ur telia eller killen som la upp den på delta charlie?
stefanf
Ja, då blir det ju svårt. biggrin.gif Trodde att du betalat för nedladdningen (alltså förutom nät-abonnemanget).
ABP
Blev dock lite hoppfull i början då det liknade lite Hongkong-action... men sen 

Hur kan du bli hoppfull av en sniperfilm med hong kong action???

Det är ju lika vulgärt som att ha ketchup till oxfile...
Panzerfaust
QUOTE (ABP @ Dec 13 2004, 13:27 )

Hahaha exakt. Reagerade på det också.
Följdfråga, vilken Sniper film är den bästa? Och då menar jag inte bara filmer i "sniper" serien. Utan sniper filmer överhuvudtaget. Kan inte minns att jag sett så många... Inte renodlade sniper filmer iaf. Som handlar om en prickskytt. Så här på rakarm vill jag minns att den enda som jag kan komma på är Enemy at the gates. Och den gillar jag. Finns det fler?
stefanf
Bra fråga. Den enda jag kom på var just Enemy at the Gates.
Annars är det tunnsått med rena sniper-filmer känns det som.

Schakalen kanske? Även fast han bara skjuter sammanlagt 4 skott i hela filmen (om jag minns rätt. 2 på melon, ett i backen och ett i polis). Mycket bra film i vilket fall som helst.
Animal
QUOTE (ABP @ Dec 13 2004, 13:27 )

Med tanke på hur Sniper2 utvecklade sig är ju det mesta annat bättre...
Hade ju varit betydligt mer underhållande att få se Hongkong-action-liknande hålligång än en överviktig och stel Tom Berenger som gör sitt bästa att gömma sitt "amputerade" finger... vilket för övrigt misslyckas i flera scener.

Sniper 1 var skapligt bra, 2:an sämre... 3:an urusel kort o gott...

Vad är det för fel på Jackie Chan för övrigt? Han gör ju åtminstone sina egna stunts...
.. och vad är det för fel med ketchup till oxfilé???
ABP
Jo men vill man se en sniper rulle vill man se en realistisk sniper rulle. Och Hong kong action är raka motsatsen.

Tyckte ändå 3:an var bättre än 2:an eftersom det var inte lika mycket B-films gung ho action strider, dessutom var ljusättning mm bättre i 3:an.

Men 1:an är den enda riktiga prsk film som gjorts.
Animal
QUOTE (ABP @ Dec 14 2004, 12:50 )
Jo men vill man se en sniper rulle vill man se en realistisk sniper rulle. Och Hong kong action är raka motsatsen.

Det är ju förvisso sant.

Jag tror ändock inte att nån av Sniperfilmer kommer upp i klassen "realistisk". Behövs ett bättre manus samt att kanske den inte borde produceras i USA. De har ju en tendens "snygga" till det för mycket.
Å andra sidan... vad vet jag om realism angående en prickskytts värld?
LeadHead
"Sabotage" tycker jag är hyfsat ok. - Bortsett från att prickskyttarna i början går in nära men what the heck...
Fu Kjellberg
Vi har ju Silent trigger med våran egen Dolpan. biggrin.gif

Gillar 12,7 5.gif
SWERT
Jag köpte Sniper 1 idag, tyckte den var förvånansvärt bra. Är det en B-film?
Vad handlar de andra 2 filmerna om? Hur kan han skjuta utan finger som han blir av med i ettan?
FkN
2:an: Hjälper motståndsrörelse på balkan.
3:an: Ska ta kål på sin fd bästa polare från Vietnamn, i Vietnamn.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.