Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lotr Battle for middle earth
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Status quo
Någon som spelat battle for middle earth ännu?
Jag är riktigt sugen på det spelet, verkar ganska intressant om man nu gillar sagan om ringen temat.
Hoppas det håller sig ganska realistiskt även fast det är fantasy.
Jag gillar förövrigt mest över realistiska spel där man knappt kan få huvudet runt hörnet utan att bli sönderpepprad. Rome total war ligger just nu som 1:a på min RTS topplista så det kanske blir svårt för övriga RTS att leva upp till de förväntningarna smile.gif
Lindström
Jo det ser jävla fint ut faktist..
Älskar dendär typen spel.. måste bara köpa en ny dator först smile.gif
tommyli
QUOTE (Status quo @ Dec 11 2004, 10:22 )
Någon som spelat battle for middle earth ännu?
Jag är riktigt sugen på det spelet, verkar ganska intressant om man nu gillar sagan om ringen temat.
Hoppas det håller sig ganska realistiskt även fast det är fantasy.
Jag gillar förövrigt mest över realistiska spel där man knappt kan få huvudet runt hörnet utan att bli sönderpepprad. Rome total war ligger just nu som 1:a på min RTS topplista så det kanske blir svårt för övriga RTS att leva upp till de förväntningarna smile.gif

Är inte Lotr Battle for middle earth en omgjord kopia på Rome Total War.. det ser ivf ut så på reklamen och screenshots
Status quo
Nej snarare ett omgjort C&C generals efter som den använder samma motor och samma princip med "krafter" fast modifierad för bättre prestanda och erfarenhet för enheter och hjältar.
Jag har spelat det nu och det var riktigt kul faktiskt. Lite annorlunda från andra strategispel med sin uppbyggnad av baser och sånt.
Klart att rekommendera (om man har en snabbare dator, jag får köra på sämsta grafiken för att det ska flyta).
Särimner
QUOTE (Status quo @ Dec 15 2004, 11:55 )
Jag har spelat det nu och det var riktigt kul faktiskt. Lite annorlunda från andra strategispel med sin uppbyggnad av baser och sånt.
Klart att rekommendera (om man har en snabbare dator, jag får köra på sämsta grafiken för att det ska flyta).

Funderar också på att införskaffa detta som en personlig julklapp. En stila undran bara - du skriver att du måste ställa ned grafiken för att det ska flyta? Får man fråga vad du har för maskin? Själv har jag bara en P4 2,6, 128 meg grafik och 1024 RAM. Är det realistiskt att tro att det ska fungera?
Fu Dahlberg
QUOTE (Särimner @ Dec 16 2004, 15:54 )
QUOTE (Status quo @ Dec 15 2004, 11:55 )

Funderar också på att införskaffa detta som en personlig julklapp. En stila undran bara - du skriver att du måste ställa ned grafiken för att det ska flyta? Får man fråga vad du har för maskin? Själv har jag bara en P4 2,6, 128 meg grafik och 1024 RAM. Är det realistiskt att tro att det ska fungera?

oja...
jag kör det på min stationära burk
en 1.8Ghz, 768 Mb ram, 64 mb grafik..
Flyter fint, på låga inställningar

Dock tycker jag spelet var trist och intesägande...

för lite enhetsvariation...
Särimner
Uppfattat. Så du Dahlberg tycker inte att det var en fullpoängare? Jag har precis tagit mig igenom Rome - Total war och var helnöjd med det spelet. Om du har spelat dessa bägge spel, vilket anser du vara mest spelvärt?
Fu Dahlberg
QUOTE (Särimner @ Dec 17 2004, 07:50 )
Uppfattat. Så du Dahlberg tycker inte att det var en fullpoängare? Jag har precis tagit mig igenom Rome - Total war och var helnöjd med det spelet. Om du har spelat dessa bägge spel, vilket anser du vara mest spelvärt?

rome total war...

tycker inte man kan jämföra dessa spel...

Lotr:bfme bygger på en modifierad version av C&C:Generals-motorn, så det är enklarae att jämföra dessa...
dxl
Har inte tagit mig så långt i spelet ännu men jag gillar det helt klart.
Kan tänka mig att det blir lite tjatigt när man klarat det dock.

En fråga: kommer man ifrån uppdragen och får välja själv var man vill "kriga" efter de första uppdragen är klara eller fortsätter spelet med att välja tid och plats för bataljerna.

DXL som är på tredje uppdraget med Sauroman.
Stockman
När vi ändå är inne på strategispel så kan jag rekommendera American Conquest, ett mkt bra strategispel där man kan har över 16000 enheter. Här kan man utkämpa feta slag med bajonetter och musköter. Man borde kunna få dett spela för runt hundralappen.
Status quo
BFME är kul tidsfördriv, tyvärr känns det som man ledsnar ganska snabbt pga att det inte finns några variationer i spelet. Varje ras kan bygga några få saker som är vettiga att ha, hjältarna känns tråkiga och gör ingen gigantisk skillnad (som i Warcraft3 där hjältarna är game winners)
Kraftpoäng har för stor inverkan i late game, och resurs hanteringen kunde varit bättre. Älskar dock striderna och speciellt troll och nazguls, ser så underbart ut :-D
Men Rome Total war är så hemskt mycket bättre än något annat jag spelat faktiskt.
Nu tar warcraft 3 upp min speltid och förhoppningsvis snart world of warcraft smile.gif
Brothers in arms är ett måste när det kommer!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.