I ett av avsnitten så visades det ett urdrag ur en finsk film och reaktioner i strid. Jag förstod att den var tämligen nyproducerad men är det någon av våra finska kollegor som har sett den? Jag tyckte att den var väldigt bra, det lilla man fick se.
bushman
Dec 11 2004, 11:15
såg också programmet i går. dock inte hela eftersom discoverys texttv hade lovat ett annat program om engelska marinkåren som jag sett ett par gånger. filmen skall ju tydligen visas för alla finska VPL, ett riktigt bra tilltag.
de sparade ju inte på effekterna heller, vilket annars brukar vara fallet i andra infofilmer man får se inom försvaret.
finns den på nätet?
King Kill
Dec 11 2004, 12:02
Missade dessvärre det mesta, kom in och såg lite av finnarna samt repotaget om Grönland.
Hade den finska delen verklighetsbakgrund? Från vilken konflikt isf?
Adam Wilhelm
Dec 11 2004, 12:47
QUOTE (King Kill @ Dec 11 2004, 12:02 )
Hade den finska delen verklighetsbakgrund? Från vilken konflikt isf?
Som jag förstod det så var Finland i krig med en icke namngiven fiende. :P Ett kompani hade legat i stridsställning i några veckor... och sedan kommer fi. Scenerna påminde mig om vinterkriget (filmen alltså) som för övrigt är en riktigt läskig film.
FRDF
Dec 15 2004, 17:09
Skulle vara intressant att se, vet ngn var man kunde få tag på programmet??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.