Help - Search - Members - Calendar
Full Version: U2 på ullevi i sommar.
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
bushman
då får jag prata offentiligt om det jag vetat om i ett par månader.
U2 spelar på ullevi i sommar.
jag vet tyvärr inte datumet än men runt midsommar eller i början på augusti är heta tips.

bara det inte blir på en söndag en jävla söndag..... :P
tommyli
d måste man see biggrin.gif
Mattias
Missade dem förra gången...Inte igen, säger jag.
FkN
Maiden lär ju dra mer folk smile.gif
bushman
QUOTE (Fk Nordin @ Dec 9 2004, 22:18 )
Maiden lär ju dra mer folk smile.gif

öh....
nu har ju maiden redan dragit så mycket folk de kan till ullevi.
och den sekund U2´s biljetter släpps lär telia märka detta.
och jag flinar bara och undrar när raidern kommer, så men vet vad man skall göra och hur många dagar man kommer att jobba på ullevi.

*skrapar med tån i backen och försöker se ut som jag inte tycker om mitt jobb*
Medic
Hoppas man har leave då. Jag byter min själ för en plåt wub.gif

@Bushman: Har du hört nåt om var Mötley Crüe kommer lira, eller är det bara rykten än så länge? Snackas om reunion med Tommy banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif
bushman
nja inget jag har hört något om, men de behöver väl tjäna ihop lite till pensionen biggrin.gif
kommer de tillsverige så blir det väl en tur i lite ishallar.
gissningsvis linköping, karlstad, sthlm och gbg är väl storleken de kan komma att besöka.

håller inte direkt reda på hårdrockbanden spelningar längre.

jag har sett/jobbat med alla som jag är intresserad av.
iofs skall det bli kul att se judas i mars.

jag såg david coverdale utan smink i höstas, det var ung lika traumatiskt som att se cher utan peruk.
´nu är jag nästan lite rädd över i vilken situation jag kan få se rob halford i. navy2.gif-*YMCA*
Hammurabi
Jo men va fan det här ska väl du veta Bushie?
Enligt ticnet kommer Mötley Crue den 11 jun till Sweden rock festival.
Fast du kanske sitter på classified information som jag inte har access till.
Frågan är väl om Vince och Tommy kan hålla sams under en hel turne, är rädd att vi får uppleva ett Guns ´n roses symdrom. (Inställt pga nånting)
Får hålla tummarna för god sämja mellan de gamla rock-lejonen.
bushman
tyvärr Hammurabi
sweden rock tillhör inte de ställen jag brukar hålla reda på.
den dagen de ger mig ett bra erbjudande om att jobba där, skall jag sätta mig in i deras artister och org.

jag jobbar gärna idiellt med festivaler om det finns artister jag vill se, eller att jag får ut något av festivalen i form av användbara kontakter.
anser dock att festivalen i småland en vecka senare ger mig större erfarenheter.
det jag känner till av swed rock är tyvärr bara genom kompisar som jobbat där.
tyvärr ditlurade áv en person som erbjöd reseersättning och sovplats inomhus.

jag har lite svårt att jobba med mytomaner, och framförallt inom säkerhet, så jag brydde mig inte om att följa med.
två veckor i tält tilltalar mig enbart numer när FM är inblandat.
och jag vet att mina chefer inte ljuger och utnyttjar sina fd vänner, för att själv komma i bättre dager.
det räcker med att dela husvagn med tio andra, och sova enl ubåtsprincipen, dvs heta bingen.
Legacy
Sååå vilka fick biljetter då? Efter 1.40 timmars klickande på "uppdatera" på Ticnet.se, samt lite micklande när man väl kom in på boknings sidan så fick jag tag på 4 biljeter samlat. Tyvärr fanns inga ståplatsbiljetter kvar, men jag får iallafall se U2 i sommar. Någon annan?
Fu Frippe
brow.gif U2??? Bläääh! Ni vet väl att Bono är djävulen? sad.gif

U2 --> bash.gif <--- Fu Frippe!
F1230-322635
Lyckades få tag i en biljett till U2. clap.gif
NBC
Jag köpte 4 biljetter på förhandsbokning som var den 2:e februari, exklusivt för U2's "fanclub medlemmar" :P
Då var det inga problem alls att boka, tog mig typ 5 minuter, dock så kunde man inte boka mer än 4 biljetter men det får väl duga ändå.

EDIT: Givetvis så var det ståplats..
F1230-322635
Kanske lite tidigt men går det några rykten om ev förband? Kanske någon har en kvalificerad gissning?
bushman
QUOTE (F1230-322635 @ Feb 12 2005, 22:55 )
Kanske lite tidigt men går det några rykten om ev förband? Kanske någon har en kvalificerad gissning?

förmodligen något som ema vill outa lite, så de kan skicka vi väg dem på snordyra turner runt landet.
hoppas istället på ett återförenat abba sjungandes dancing queen med bono.
det hände ju nästan i globen.
björn och benny dök ju upp i allafall.

lovar att får jag reda på något skickar jag upp det.
NBC
Fan va arg jag blir på alla dessa människor som köper biljetter för att sen direkt sälja dem snordyrt. Redan dagarna efter att de släppt biljetterna fanns de till salu på blocket för drygt 1500kr/st, ofta med anledningen "jag fick några biljetter över". Hur fan kan man få några biljetter över 5 månader innan konserten och 2-3 dagar efter att de släppts, och sen till råga på allt ha mage att ta ut nästan tredubbla priset för dem.
bushman
QUOTE (NBC @ Feb 15 2005, 02:58 )
Fan va arg jag blir på alla dessa människor som köper biljetter för att sen direkt sälja dem snordyrt. Redan dagarna efter att de släppt biljetterna fanns de till salu på blocket för drygt 1500kr/st, ofta med anledningen "jag fick några biljetter över". Hur fan kan man få några biljetter över 5 månader innan konserten och 2-3 dagar efter att de släppts, och sen till råga på allt ha mage att ta ut nästan tredubbla priset för dem.

ser ju hellre att det folk säljer snordyra biljetter på tradera eller blocket än att det står folk från ett missionsområde och trakaserar besökare utanför globen, ullevi och scandinavium.

ser igentligen inget fel svart-försäljning av biljetter.
i de flesta fall är det överblivna blijetter från bussrese.arrangörer som köps vid biljettkassan vid konserten.

det som gör mig sur är när man står en meter utanför kassan och stoppar kunder.
och att man i numer förekommande fall säljer förfalskade blijetter.
falska blijetter är en säkerhetsrisk.
tror att ni inser faran i att ha kanske 200 pers extra på ett fullsatt ullevi.
F1230-322635
QUOTE (bushman @ Feb 15 2005, 01:59 )
hoppas istället på ett återförenat abba sjungandes dancing queen med bono.
det hände ju nästan i globen.
björn och benny dök ju upp i allafall.

lovar att får jag reda på något skickar jag upp det.

Bra. Posta gärna rykten eller bekräftade förband, alltid intessant. Dock är det givetvis full fokus på U2!

När det gäller Benny Andersson så såg jag att han spelar i Helsingborg den 29:e.

Källa: www.ticnet.se

"fr 29 jul 2005, kl 19.00 Sofiero Slott, Helsingborg"

"Benny Andersson på dragspel och piano, av Leif Göras, Olle Moraeus, Perra Moraeus, etc, etc"
skinner
Det finns företag med över 10 anstälda bara för att köpa biljetter för att sedan sälja dom för kanske det 5 dubbla senare.
F1230-322635
Förband är Razorlight Soundtrack of Our Lives, någon som vet spelordningen på de två banden, vem av dem börjar?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.