QUOTE (Fu Dahlberg @ Sep. 18 2002,19:35)
Alltså ärligt talat, vad är eran fixering vid Knivar? Knivar används som arbetsverktyg inom det militära... Behövs någona annan användning i "vanlig" tjänst så är det för nära...
Däremot kan ett användande av Multitools vara befogat när dom är mycket användbara... Som Ledning/stabråtta var det mcyke kablar att fixa

Givetvis så får ni ha detta intresse så mycket ni vill, ett intresse är ett intresse, hur mystiskt det än verkar... Men jag skulle vilja förstå det bättre...
Köp en så förstår du.. ;)
Min fashination är kombinationen av schysst design, valet av material i blad/grepp/liners etc. olika låssystem, vem som har tagit fram den, hantverket vid handgjorda, kvalitetskontrollen vid fabrikstillverkade etc. etc.
Pillat på min Strider hela dagen, jag tror att jag hittat den perfekta kombinationen med stryktålig och ändå användbar till finlir

hur nice som helst...
Multi-tools är förbannat användbart, förstår inte hur man klarade sig innan...
Min tanke med mitt knivsamlande är att det skall endast vara knivar som jag kan tänka mig att använda, inga dammsamlare som ligger på hyllan och skräpar, som Ing påpekar har jag en del knivar som är en smula specialicerade i användningsområdet... lite därför som jag funderat på att göra mig av med dem, men designen och hantverket är totalt häpnadsväckande..
Knivar är kul!