Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vilken gren?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
zunx
Man blir utplacerad, men vilken vill ni helst göra?

Själv skulle jag helst vilja göra Armén. camo.gif
simon
Samma här. Helst inom panseriet. Kommer nöta ut inskrivningsförrättaren tills jag får som jag vill... ph34r.gif
undass
QUOTE (zunx @ Nov 24 2004, 10:03 )
Man blir utplacerad, men vilken vill ni helst göra?

Man har än så länge rätt stora möjligheter att påverka, och är försvarsgren det viktigaste så kan man säkerligen styra det dit man vill utan allt för stora ansträngningar.
[MPJ]Sgt.Ratchak
QUOTE (simon @ Nov 24 2004, 10:49 )
Samma här. Helst inom panseriet. Kommer nöta ut inskrivningsförrättaren tills jag får som jag vill... ph34r.gif

Lätt att va på panseriet om man är nästan 2 meter, tackade nej till Strf90 PB pga min längd och blev MPJ GB istället (stor förlust dry.gif ).
Pappa är Pansar ÖvLt så man blev lite indoktrinerad när man satt i sin första stridsvagn innan man kunde gå ordentligt biggrin.gif
Private Haze
För mig var valet självklart. Jag fick välja mellan artilleriet i Boden och flyget i Luleå. Jag valde flyget och det är ett beslut som jag aldrig ångrat. Anledningen är först och främst att jag var sjukt flyginteresserad när jag var yngre men också att flygvapnet i ordets rätta bemärkelse är så högt man kan komma biggrin.gif
Hällsten
Själv har jag alltid varit svag för kavelleriet wub.gif

Man har ju läst ett och annat om Lifregementet till häst genom tiderna och jag kan bara säga att det ska bli en ära att få bli del i ett så anrikt regemente (iofs så har det styckats upp och blivit delat men ändå)
15,5cm
En gång artillerist. - Alltid artillerist!
Få saker går upp mot ett ordentligt eldöppnande med ett grovkalibrigt vapensystem.
Rickard N
Kavalleriet i all ära, men pansarrytteriet var... tyngre biggrin.gif
Born
QUOTE ([MPJ)
Sgt.Ratchak,Nov 24 2004, 12:43 ]
QUOTE (simon @ Nov 24 2004, 10:49 )

Lätt att va på panseriet om man är nästan 2 meter, tackade nej till Strf90 PB pga min längd och blev MPJ GB istället (stor förlust dry.gif ).
Pappa är Pansar ÖvLt så man blev lite indoktrinerad när man satt i sin första stridsvagn innan man kunde gå ordentligt biggrin.gif

Finns det Pb-tjänster på Psk?
strvkomp
Nej KB-tjänster, det skiljer på PB och KB, detta disskuteras i annan tråd.
KB tjänsterna är: VC 9040B, VC Bgbv90, KVM, SYTE, VC Epbv90.

Mvh Strvkomp pansar2.png
runken
flottan är fint!
Hällsten
Kavalleriet i all ära, men pansarrytteriet var... tyngre 

Bah, ett par hundra rediga ardenner hästar så ligger man lika sen.
Fk.Jon
Pansar och Kavalleri i all ära... men inte kommer de långt utan Träng förband (underhålls förband..) en riktig lb chaffis, eller en sjukvårdare.. va skulle armen göra utan dem?? Pansar stå stilla utan bränsle alla soldaterna utan mat och alla skadade skulle få enbart kamrat hjälp.... TRÄNGEN RÖJER!!! biggrin.gif
Kockis
Jag vill och jag tillhör sveriges slagkraftigaste förband.
Jag säger bara en sak ubåt typ gotland!!! navy2.gif
Lindeberg
QUOTE (Fk.Jon @ Nov 28 2004, 00:20 )
Pansar och Kavalleri i all ära... men inte kommer de långt utan Träng förband (underhålls förband..) en riktig lb chaffis, eller en sjukvårdare.. va skulle armen göra utan dem?? Pansar stå stilla utan bränsle alla soldaterna utan mat och alla skadade skulle få enbart kamrat hjälp.... TRÄNGEN RÖJER!!! biggrin.gif

Glöm inte bort att utan mekaniserade förband står trängförband där med en massa bränsle helt utan användning.

;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.