Help - Search - Members - Calendar
Full Version: HalfLife2
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2, 3
Kimster
Maffigt, Intressant, snyggt, häftigt är mina 4 kommentarer av spelet.
Nästan snyggare än Doom3, eller jo det är snyggare, bitvis assnyggt. Banorna är underbart designade. Fysikmotorn är mycket rolig, och gravitygun v2 är kanonrolig att leka med banan_rock.gif

Det som sätter frågetecken är Steam och kopieringsskyddet.

Men annars, kan jag rekomendera detta spela.. KÖP ! smile.gif
Jag kan inte vänta tills det börja moddas tuffa mods till detta.

CounterStrike Source som kom till.. tja nästan samma, fast snyggare då.

camo.gif camo.gif camo.gif camo.gif Malajn.gif 4½ av fem möjliga
AdamKalle
Tog ett bra tag för mig att få igång det, visade sig att jag var tvungen att uppdatera Steam manuellt innan det ville funka. Kan ju vara ett tips om man använt Steam innan och har problem att överhuvudtaget ansluta till deras server.

Såg att "vanliga" HL finns med Sourcemotorn. Men det verkar som om man bara kan få tag på det om man köpt deras "Gold" eller "Silver"-paket, har man köpt HL2 i butik får man tydligen vara utan. banghead.gif

(Eller så finns det i affärerna, bara det att jag är lite halvsåsig i huvudet efter några timmar med just HL2)
Rolex
Half-Life 2 är definitvt det bästa actionspel i första person som jag någonsin spelat, till och med bättre än ettan. Det har en filmisk känsla som är nästan oslagbar; alla de där tuffa grejerna man skulle vilja göra i spel men som aldrig funkar? De funkar (oftast) i det här spelet. Eldstriderna, iaf på normal svårighetsgrad, känns klockrena, eftersom fienden inte (som brukligt i andra spel) är stendumma supersnipers, utan snarare söker skydd för att därifrån peppra en. Det är roligare att springa från skydd till skydd med kulor som slår in i väggar och föremål runt en, än att dö så fort man över huvud taget sticker fram huvudet á la Rainbow 6-serien.
2Sharp
Systemkrav frågas, kom..

smile.gif
gislemark
brow.gif Ska köpa HL2 men väntar någon vecka tills den värsta hypen har lagt sig. Jag kan tänka mig att det går lättare att regga med Steam om en vecka eller så.

Bara väntar tills Day of defeat kommer ut (har lirat dagligen Malajn.gif sedan v1.3b).

Jag har ändå inga pengar att köpa det för :(
Andrew
QUOTE (2Sharp @ Nov 20 2004, 07:56 )
Systemkrav frågas, kom..

smile.gif

En sökning på goggle. "System Requirements Half-Life 2"

minimum System Configuration

1.2 GHz Processor
256MB RAM
DirectX 7 capable graphics card
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse
Keyboard
Internet Connection
=======================

Preferred System Configuration

2.4 GHz Processor
512MB RAM
DirectX 9 capable graphics card 256mb
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse
Keyboard
Internet Connection
========================

Edit: Texten ovan kommer ifrån denna källan ---> http://www.ultimate-gamer.com
JBP
fick HL2 i början av veckan i brevlådan.... Jag har väntat på den dagen ända sen jag spelade ut ettan, Half life satte ju lite av standarden på spelen som kom efter.

Jag tyckte grafiken i ettan var outstanding när det kom och jag hade lite mer förhoppningar på tvåan, klart att det är skitsnyggt men jag hade hoppats på lite bättre grafik. Spelkänslan i spelet är inte av denna värld, AI:n har dom verkligen lagt ner mycket energi på i denna version vilket är helt underbart.

Mitt råd är om ni gillar FPS spel.....KÖP!!!!

mitt betyg wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif av 5 möjliga!

/JBP
Jeppe
Jag tycker det är riktigt kul och längtar till DoD Source. Grafiken mycket bra i alla fall med all på max :P . AI'n är kung och miljöerna är klockrena. Och frågan är om det finns något bättre vapen än kofoten laugh.gif.

Det får
banan_rock.gif banan_rock.gif banan_rock.gif banan_rock.gif av 5
Panzerfaust
QUOTE (Jeppe @ Nov 20 2004, 11:29 )
Jag tycker det är riktigt kul och längtar till DoD Source. Grafiken mycket bra i alla fall med all på max :P . AI'n är kung och miljöerna är klockrena. Och frågan är om det finns något bättre vapen än kofoten laugh.gif.

Det får
banan_rock.gif banan_rock.gif banan_rock.gif banan_rock.gif av 5

Det sägs att DoD Source kommer bli mer som CS. Så det bådar inte gott, men vi får väl se.
[MPJ]Sgt.Ratchak
Skitbra spel HL2 fast datormedspelarna man har när "revolutionen" börjar är ju inte de smartaste jag varit med om. Dom hoppar ner i hål där jag precis slängt en granat, springer på minor som dom precis varnat mig för, följer inte mina order att retirera från horderna av manjacks för att nå en bättre försvarbar position.

Förutom det ett helt underbart spel, vissa buggar självklart. rlwhore.gif
ThornBjorn
Jag varvade det igår..Underbart spel! Jag gillade det skarpt...jag tycker dock att AIn inte va nåt att hurra för...upplevde också det som ovanstående talare nämnde.
simon
Nu väntar vi bara på en svensk mod...
[MPJ]Sgt.Ratchak
Vet ngn hur det funkar med DoD till HL2 är det gratis eller måste man köpa det??
109 Eken
minimum System Configuration

1.2 GHz Processor
256MB RAM
DirectX 7 capable graphics card
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse
Keyboard
Internet Connection

betyder det här att det går att köra på min dator med ett gammalt skruttig GeForce2 kort? clap.gif Ünderbart i såna fall. Kanske bäst att vänta på en demo först, men med tanke på hur lång tid det tog att få fram en demo till HL1 så vet jag inte om jag orkar vänta dry.gif
Rickard N
Är half life 2 lika mycket hoppa-spel som counter strike?
Kimster
? öh nej..
Raptor
Tror det var redan CS 1.3 som man en gång för alla satte stopp för bunny jumping genom att lägga in ett seghetsmoment varje gång du hoppade. Hoppade du tre gånger på raken så stod du stilla på samma ställe och var en riktig måltavla. (Till skillnad från förr då man kunde hoppa och röra sig med oförändrad hastighet i sidled).

Är STOR fan av HL serien. Har spelat igenom HL, Opposing Forces och Blue Shift så många gånger att jag snart tappat räkningen. Problemet med HL2 är att jag precis klarar minimum requrements. (Har en 1.2 gHz med 384 i RAM). Så jag vet inte riktigt hur det kommer flyta på burken. Tror jag köper det ändå vid löning. Kan bara inte vänta.
Status quo
jag kör med 2.0 ghz 768 ram och gf 5200 ultra och det flyter fin fint..

Gillar det mesta med det spelet men främst att grafiken ibland ser ut som man är i en sience fiction film smile.gif
kalpdal
Flyter bra på min burk: Amd 64 3200+,1024 ram, x800pro och lite annat smått o gott. Är det någon här inne som är lika besviken på slutet som jag?
Pappsen
slutet?? 7.gif

hur många timmar består spelet av? blink.gif

och om du berättar slutet kommer jag personligen att söka upp dig o ge dig en omgång... bash.gif bong.gif bash.gif bash.gif
2Sharp
QUOTE (Pappsen @ Nov 21 2004, 15:29 )
slutet?? 7.gif

hur många timmar består spelet av? blink.gif

och om du berättar slutet kommer jag personligen att söka upp dig o ge dig en omgång... bash.gif bong.gif bash.gif bash.gif

Vi gör det stridsparsvis då.. ;)

Tack @ Andrew smile.gif
[MPJ]Sgt.Ratchak
Det är inte sant, jag har spelat klart det...
Jag har ju portionerat ut det över veckan och varvat med cs-source.
F*****EEEENN

jaja nu får jag vänta på DoD source 8.gif
Kanna
HL-reklam på rätt plats?
dxl
*reklam*
och inom en snar framtid så finns det en ww2 med denna underbara frafik och fysik motor
nämligen source1940
*reklam*
Fu Frippe
HJÄLP!!

Jag har precis köpt HL2 och har lite problem med ljudet...

Jag har ett SB audigy 2 och problemet är följande: ibland när jag spelar så försvinner ljudet! Efter ett tag, allt från 1 - 20 minuter, sprakar det och knastrar och lever allmänt jävel och sen kommer ljudet tillbaka en stund...???

Det är likadant när jag spelar BF 1942 och ibland på winamp, men mer sällan där.

Och JA, jag har uppdaterat drivrutinerna!

(Jag har senaste Direct X -grejerna och ett GeForce FX 5900 Ultra samt 3.2 Ghz Intel Pentium 4).

Tacksam om någon med mer datorkunskap än jag kan hjälpa en stackare i nöd! smile.gif
Lockwed
Jahapp... då spelade man klart HL2 för en kvart sen då blyg.gif

Slutet e förövrigt inte alls kass det bäddar bara för en uppföljare.

(jag har inte sagt vad som händer så slå mig inte) :P
Mattias
Jaha, ni som är lite mer insatt i det här med data ;) kanske kan berätta om HL2 kommer gå bra eller anus på min burk.

P4 1.5 GHz
512Mb Ram
GeForce 3 Ti 200 64 Mb
DirectX 9
XP
mus
kibård
internätansl.

hoppas och håller tummarna....
Limp
Det borde funka okej men du kommer få dra ner på en del ögongodis. Har en liknande burk som dig, bara lite finare, lite bättre ;)
Animal
QUOTE (Fu Frippe @ Nov 21 2004, 22:59 )
HJÄLP!!

Jag har precis köpt HL2 och har lite problem med ljudet...

Jag har ett SB audigy 2 och problemet är följande: ibland när jag spelar så försvinner ljudet! Efter ett tag, allt från 1 - 20 minuter, sprakar det och knastrar och lever allmänt jävel och sen kommer ljudet tillbaka en stund...???

Det är likadant när jag spelar BF 1942 och ibland på winamp, men mer sällan där.

Och JA, jag har uppdaterat drivrutinerna!

(Jag har senaste Direct X -grejerna och ett GeForce FX 5900 Ultra samt 3.2 Ghz Intel Pentium 4).

Tacksam om någon med mer datorkunskap än jag kan hjälpa en stackare i nöd! smile.gif

Testa med att flytta ljudkortet till en annan PCI-plats.
Kan bli konflikter mellan PCI-platserna ibland...
BJK
Hittade spelet på Elgiganten Onlineshop för 329:- (+frakt 35:-), är det ett vettigt och gångbart pris på spelmarknaden Sverige?
BJK
QUOTE (Kimster @ Nov 19 2004, 23:57 )

Vad är detta för något, Steam alltså??
[MPJ]Sgt.Ratchak
QUOTE (BJK @ Nov 23 2004, 15:42 )
QUOTE (Kimster @ Nov 19 2004, 23:57 )

Vad är detta för något, Steam alltså??

Det är Valves sätt att hindra piratkopiering, alla måste ha det för att spela de gamla och nya hll mm. Dom har lagt ner sina contentservers till cs 1.5 mm

Steams Hemsida
AdamKalle
QUOTE ([MPJ)
Sgt.Ratchak,Nov 23 2004, 18:10 ] Det är Valves sätt att hindra piratkopiering, alla måste ha det för att spela de gamla och nya hll mm. Dom har lagt ner sina contentservers till cs 1.5 mm[/URL]

En fördel med Steam är ju att patchar rullas ut till alla utan att man behöver fundera på om man har senaste versionen, osv. Det vill säga om det fungerar som det ska..
[MPJ]Sgt.Ratchak
Problemet är vid stora uppdateringar av populära moddar eller nu när HL2 släpptes så har dom inte resurser att klara av belastningen på deras lina. angry.gif
Kimster
Jo men blir väll så när man har samma releasedatum för överallt. De har nog fått sig en lesson learned på det, och förhoppningsvis gör de nått åt det till nästa gång.

Skyddet som finns, handlar kortfattat om att man måste först och främst ha en internetlina, då för att spela spelet SP eller MP så måste du först logga in på Steam där den då låser upp filerna man har och tankar ner någrá till första gången man installerar/spelar.
Har du ett stulet spel, låser dem Steamkontot och du kan inte spela mer.

.som alltid finns det givetvis de som är strået smartare och gjort fulkopia av spelet. Dock är den ganska ovanlig vad jag sett. Spelet är ju ganska stort dessutom. (~4GB) och kommer på DVD när man köper det.

Vi får väll se hur Steam utvecklas i framtiden då det är nytt system, som säkert har sina brister och styrkor.
zunx
Nu har jag spelet, äger! biggrin.gif

Lite krångligt att man måste aktivera det via Steam bara. :(
undass
QUOTE (BJK @ Nov 23 2004, 15:37 )
Hittade spelet på Elgiganten Onlineshop för 329:- (+frakt 35:-), är det ett vettigt och gångbart pris på spelmarknaden Sverige?

Kolla på Pricerunner.

Jag bara sett lite filmer från HL2, men är det någon som råkar veta vad det är för k-pist man använder?
J-Star
QUOTE (undass @ Nov 24 2004, 11:17 )
Jag bara sett lite filmer från HL2, men är det någon som råkar veta vad det är för k-pist man använder?

Google är (fortfarande) din vän:

http://www.google.com/search?sourceid=navc...+life+2+weapons

Första träffen:
http://www.planethalflife.com/half-life2/weapons/

/J
Danne
QUOTE (J-Star @ Nov 24 2004, 12:05 )
Goole är (fortfarande) din vän:

NEJ

Hatar det stället, körde fel två gånger.....grått och trist....typiskt engelskt

B)
[MPJ]Sgt.Ratchak
Ngn som har haft OICWn i spelet???
Jag har inte hittat den, dom andra vapnen går inte att missa...
Mackan_
ända som stör mig är att vi kommer få betala för DoD sourcen.

en grej som är ögongodis - testa o skjut igenom glas,blir inte snyggare än så hehe
J-Star
QUOTE (Danne @ Nov 24 2004, 12:20 )
QUOTE (J-Star @ Nov 24 2004, 12:05 )
Goole är (fortfarande) din vän:

NEJ

Hatar det stället, körde fel två gånger.....grått och trist....typiskt engelskt

För att citera fästmön: Nu var du så rolig att du nästan bajsade ned dig. dry.gif :P

/J
simon
Spelade det hos en polare....kul å häftigt precis som ni säger...

men....

Är det inte lite skrämmande att en del fiender går omkring med olles brorsa och använder super-hottade-pansarskott?

När jag såg denna var konspirationen ett faktum..... ph34r.gif

AdamKalle
QUOTE (simon @ Nov 25 2004, 07:58 )

[IMG ]http://img.photobucket.com/albums/v181/uggaa/d2_coast_050000.jpg[/IMG]

Funderade också på den.. Vad gör en svensk bensinpump mitt i den öststat där det hela utspelas?
Pappsen
dom som gjort spelet kanske kan se in i framtiden? blink.gif

sug på den du... :(
zunx
QUOTE (simon @ Nov 25 2004, 07:58 )
Spelade det hos en polare....kul å häftigt precis som ni säger...

men....

Är det inte lite skrämmande att en del fiender går omkring med olles brorsa och använder super-hottade-pansarskott?

http://img.photobucket.com/albums/v181/ugg...oast_050000.jpg

Fixat tack vare en svensk som jobbar på Valve! biggrin.gif
2Sharp
Nu har jag också shoppat spelet, omständligt att installera, men verkligen kul..

Nu är det dock stendött att starta.. vare sig via genvägen på skrivbordet eller via startknappen alt. via prompten som dyker upp när man stoppar i skivan i spelaren, wtf??

Någon som har en aning/idé varför???

Irriterande...
Pete
QUOTE (2Sharp @ Nov 27 2004, 17:42 )
Nu har jag också shoppat spelet, omständligt att installera, men verkligen kul..

Nu är det dock stendött att starta.. vare sig via genvägen på skrivbordet eller via startknappen alt. via prompten som dyker upp när man stoppar i skivan i spelaren, wtf??

Irriterande...

Kommer det upp nån ruta med felmeddelande eller händer ingenting?
[MPJ]Sgt.Ratchak
Ungefär så hände det med mig när jag försökte göra en Image av skivan, det startade inte.
2Sharp
QUOTE (Pete @ Nov 27 2004, 16:43 )
QUOTE (2Sharp @ Nov 27 2004, 17:42 )

Irriterande...

Kommer det upp nån ruta med felmeddelande eller händer ingenting?

Nada, zip, zero...

2Sharp --- > bong.gif < --- Half-Life
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.