odenmedic
Nov 19 2004, 03:21
Nan som har anvant en
Springfield XD 9 eller annan model fran den serien. Ny pris over here Ca $469.99
finska furiren
Nov 19 2004, 08:34
Jo....
Tyckte den var lite sisådär. Ser inga fördelar gentemot etablerade märken, hög överhanden och slabbigt avtryck...och ytbehandling var under all kritik, alla som jag såg hade redan börjat rosta.
Tveksam till säkringsfunktionerna också.
Såvitt jag förståt så tillverkas i stort sett alla komponenter i Kroatien, endast slutmontering sker hos Springfeild.
/FF
Jag har svårt att begripa varför man vill välja någon annan plastpistol än glock,eftersom orginalet knappas är överträffat och priset är nära nog det samma.
Glock har eller kan få bättre tryck, är lägre , har bättre ergnomi , bättre livslängd , bättre andrahandspris, och är framför allt enklare att lära sig hantera än kopiorna , vad de än må heta!
Har en XD40. För folk med små händer så kan jag ju nämna att jag får bättre grepp om min XD40 (kaliber .40S&W) än min Glock 19 - ergonomin är i min mening MYCKET bättre än på en Glock. Likaså är man befriad från de där idiotiska fingergreppen av one-size-fits-none-modell som Glocken har. Out of the box så är dessutom trycket på XD mycket bättre än på en Glock.
XD40 biffigare i mantelgodset samt i godset runt patronläget än en G22/23 därav är risken för ka-boom mycket mindre med en XD än en Glock.
Vad gäller riktmedel så har XD-pistolerna samma lackspår som SIG så det är bara att beställa riktmedel avsedda för SIG.
Tyvärr har inte Springfield Armory fixat en bra ytfinish på metallen - de får lätt ytrost. En tenniferbehandling hade varit trevligt om man säger som så. ;) Hi-cap magasin är också svåra och/eller omöjliga att få tag på, men om du köper en XD9 så kan du använda XD40-magasin och på så sätt få ett original hi-cap för en relativt billig penning. Du kan även modifiera Beretta 92 och 96 magasin för XD-pistolerna.
odenmedic
Nov 19 2004, 19:51
Tack Yxa.. Andledning att jag troligen kommer att handla XD 9 är priset, använd för under $300. Vi får se, Tack för iden om hi-cap magasin.
SnowFella
Nov 22 2004, 06:49
Jävligt OT men trycker in det ändå
Närmsta jag lär komma till en XD9 då man bor i ett land med ganska så saftiga regler när det kommer till licens anskaffande.

Springfield XD 9 i 4" Service model och 5" Tactical, har även modell av 3" Subcompact varianten och texturer för dom olika kalibrarna.
Snow
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.