Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Aluminiummagasin till H&K G3.
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
Triggerpuller
Nån som prövat dessa? Hur är hållbarheten? Är de ömtåliga?
SWJ
Ömtåliga....

MVH SWJ.... 3.gif
Pansar putte
Nä..... banka den inte i hjälmen som en del gör före laddning, och tänk på hur du hanterar vapnet och dess mtrl så håller den. Har haft ett antal i några år och inga problem... Rangern.gif
RaVeN
Tycker dom man har i plåt blir lätt buckliga så alumagg måste bli det ännu lättare.
Limp
Har haft ett alumag i 1,5 år, har inte haft några problem med det (förutom att det självantänder regelbundet). Upplever inte att de är särskilt ömtåliga. Men det är inte något jag skulle slösa pengar på. Viktskillnaden är marginell, bättre att köra med ett halvfullt mag om det är vikt du försöker spara in på.
SISU
Jag har haft mina alu mag i 1 år och nyttjat dom mycket har ej haft några problem med dessa !
Pansar putte
Jag har två kronmärkta som aldrig brinner, sen har jag ett som inte är kronmärkt. Brinner ständigt. banan_rock.gif
gislemark
Någon som vet den exakta skillnaden?
KD803
QUOTE (gislemark @ Nov 25 2004, 22:10 )
Någon som vet den exakta skillnaden?

Att det är tillverkat i aluminium istället för stålplåt? :P
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.