Help - Search - Members - Calendar
Full Version: tid mellan mönstring och inryckning ?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > HV/Friv
n1cklas
jag ska mönstra 23 maj.... nån som vet hur lång tid det dröjer innan man rycker in ? (om man nu får det såklart)

banan_rock.gif
Johan ES
Självklart omöjligt att säga utan att veta fler detaljer. Tar du studenten nästa år? Hur länge vill du ligga inne? Vilken tjänst ämnar du söka? Vidare kan allting hända med tanke på FB04.

Ämnet ligger även i fel del av forumet, den här typen av frågor ställs i Pliktverket.

/Johan ES
Limpan
2 år och 7 månader. Alltid. Du kommer sålunda rycka in 30/2 2006 som tung lastvagnsskytt i Jukkasjärvi. brow.gif
undass
Jag har fått för mig att de vanligaste tidpunkterna för inryck är: juni för GB, augusti för meniga och januari för KB. Detta variera givetvis mellan olika befattningar, men jag har som sagt fått intrycket att detta är det absolut vanligaste.

Så om du fortfarande går i gymnasiet innebär det att du antingen rycker in några dagar efter studenten, efter ett "sommarlov" eller efter en termin.

Det är dock snack om att lägga om hela utbildningssystemet, och det är nog ingen som riktigt vet vad det kommer att innebära.
n1cklas
QUOTE (undass @ Oct 28 2004, 11:43 )
Jag har fått för mig att de vanligaste tidpunkterna för inryck är: juni för GB, augusti för meniga och januari för KB. Detta variera givetvis mellan olika befattningar, men jag har som sagt fått intrycket att detta är det absolut vanligaste.

Så om du fortfarande går i gymnasiet innebär det att du antingen rycker in några dagar efter studenten, efter ett "sommarlov" eller efter en termin.

Det är dock snack om att lägga om hela utbildningssystemet, och det är nog ingen som  riktigt vet vad det kommer att innebära.

men det var precis nåt sånt jag hörde...hörde av en polare som precis är klar , att när han gjorde lumpen så var den några speciella månader det handlade om (som undass sa) kommer dock inte ihåg exakt vad han sa....
Karin
Själv ryckte man in 46 dagar efter mönstringen.
madog
vad gör den här i luckan? borde väl vara i pliktvärket? BlåGul?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.