Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sökes vinterjacka vit/grå
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Millitant HV-are
Tänkte att detta är kanske rätt plats att söka på.
Det fanns tidigare en tjock vit vinter jacka inom försvaret. tror att den även fanns i grått. och jag tror att de var någon form av fårpäls rockar.

Är det någon som vet vad jag menar och var man kan få tag på någon sådan här jacka/rock??

tacksam för alla ideér.

B)
Magister R
QUOTE (Millitant HV-are @ Oct 20 2004, 17:16 )
Det fanns tidigare en tjock vit vinter jacka inom försvaret. tror att den även fanns i grått. och jag tror att de var någon form av fårpäls rockar.

Är det någon som vet vad jag menar och var man kan få tag på någon sådan här jacka/rock??

tacksam för alla ideér.

B)

laugh.gif Officersrock m/39 är vad du söker! Har en hemma som jag använder när jag "jultomtar". Djävulskt skön. Kan nog vara svåra att få tag på via butiker. Kolla snarare annonssidor av typen "Gula-tidningen". wub.gif
cordite
Var in på Mike & Nike förra veckan. Det hängde oanvända både gråa och vita där. Ska erkänna att dom såg goa ut.
mr_bark
Jag var på överlenvad vinter i ÅNN i vintras då var militaryshop där och provade lite ny utrustning på några andra som var där (tror dom var från i5) det var en vit jacka med grått mönster ;) Tror den finns på militaryshop.se kolla där blink.gif
Millitant HV-are
QUOTE (cordite @ Oct 20 2004, 17:49 )
Var in på Mike & Nike förra veckan. Det hängde oanvända både gråa och vita där. Ska erkänna att dom såg goa ut.

Mike & Nike, var ligger det, har du någon adress eller tele nummer, vore tacksam för det.

Ska kolla med military shop. TAck

B)
Gusten
Jag har också "tomtat" i en sådan päls. Man fryser inte till döds i dem garanterat! Man svettas till döds istället.. Ett perfekt plagg att sitta på en frusen sjö och pilka. /Gusten Rangern.gif
Speedster
Jag var på överlenvad vinter i ÅNN i vintras då var militaryshop där och provade lite ny utrustning på några andra som var där (tror dom var från i5) det var en vit jacka med grått mönster  Tror den finns på militaryshop.se kolla där 

mr_bark:

Det var Flygbassäk eller Fbsj från F4 som var där och jackan var FJS 02 med vinterkamoflage.

smile.gif
Gator
Finn fem fel i denna tråd... dry.gif
HV.gif
kspGubben

tacksam för alla ideér.

B)

Den jackan fanns på överskottslagret vid Rolsberga för 2 månader sedan iallafall..
Blev själv lite sugen på en sån , men fanns inte i min storlek tyvärr angry.gif
Dies irae
QUOTE (kspGubben @ Oct 22 2004, 11:27 )

tacksam för alla ideér.

B)

Den jackan fanns på överskottslagret vid Rolsberga för 2 månader sedan iallafall..

Så går det när man inte får plats i ett två-mannatält biggrin.gif
Tivaljör
QUOTE (Gator @ Oct 22 2004, 09:03 )
Finn fem fel i denna tråd... dry.gif
HV.gif

Oh! pick me! pick me! i know!
Millitant HV-are
QUOTE (kspGubben @ Oct 22 2004, 11:27 )

tacksam för alla ideér.

B)

fickdu inte plats med näsan? blink.gif

B)
cordite
http://www.bbfab.se/
Dom har inte jackan på hemsidan men det går väl att ringa till dom. Dom finns i Arboga.
bushman
ge dig ut på lucia och klubba ner ett komunalt luciatåg vet jag!!!
de brukar ha dessa rockar.
går på västkusten under namnet lottapäls
Jonas
Ny vit päls kostar 850 SEK + frakt 119 SEK.
Dom hade bara 8 st kvar när jag pratade med dom nyss.
Dom sålde 7 st förra veckan.

Antagligen finns det några fler än jag som letat efter päls.
Mordred
Jag köpte en till min mamma för en sex-sju år sen, hon har den på vintern när hon tar hand om djuren på gården biggrin.gif

Jag köpte den från Knivnet & Garderoben (som bara hette Garderoben då) för en 3-400kr.

:P
Innuendo
Denna tråd kan passa för min fråga.
Jag är på jakt efter en ny vinterjacka. Jag har dock en del krav på den, Den ska gå att använda vid jakt, dock ska den även vara diskret nog att kunna använda i stan. Den bör även vara såpass varm och vindtålig att den klarar hela smällkalla vintern, det ska inte vara ett skalplagg. Jag har tittat på Swedteam Master Skinn. Tycker ni att den är för "jaktaktig" eller kan den fungera även som stadsplagg.

Den verkar ju onekligen varm. Har ni några andra förslag?
Skuggan
måste tyvärr säga att i mina ögon så skriker den "vilt jägare"
men så har ju jag en bild på hur jägare ser ut också.....
Conan
Aha, fårskinnsjackan och mössan. betydligt mer "gammalt och hederligt" än något nytt FJS02 rolleyes.gif

Dessa synes på följande bilder:

Jag måste erkänna att jag länge sukat efter både mössan och jackan.
Notera också solglasögonen!

Jag har också sett plaggen hos mike o nike i arboga. Sprillans nytt... men de måste vara gamla som gatan, och förrådslukten efter 60 år.... gasmask.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.