Help - Search - Members - Calendar
Full Version: PDA
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
GA KA
Har någon hittat några bra användnings områden för Palms handdatorer i militära tillämpningar?
70-1020763829
Javisst, men menar du den civila eller en militärt framtagen?

Amerikanska Landwarrior-programet använder Pdas för kartor, ordergivning osv.

Denskulle ju funka väldigt bra för GPS för jägare och dyl. Gäller bara att det finns batterier så det räcker... smile.gif

Sedan logistikgrupper skulle kunna använda den tillsamans med med en kodavläsare för att ha koll vad som fins i lastbilen. (används redan massor i den civila världen...) Detta är också under utveckling av FMV
75-1029524645
Sprang inte KB-eleverna på LG runt med sådana förut?
Har för mig att dom hadde order mallar och dyl. i dom.
GA KA
I min har jag delar av FASS, akutsjukvårdskompendium, ordermallar, övnings PM samt telefonnummer och dylikt. Jag tycker det är bättre att använda en fristående GPS. Jag hyser lite tvivel hur tåliga de är och om de håller för krigets krav men då väldigt många förband har vanliga datorer i fält så överlever nog min Palm. I krig hade jag nog haft papperskopior på allt viktigt. Vet någon om något tåligt fodral?
2Sharp
QUOTE (GA KA @ Sep. 08 2002,14:03)
I min har jag delar av FASS, akutsjukvårdskompendium, ordermallar, övnings PM samt telefonnummer och dylikt. Jag tycker det är bättre att använda en fristående GPS. Jag hyser lite tvivel hur tåliga de är och om de håller för krigets krav men då väldigt många förband har vanliga datorer i fält så överlever nog min Palm. I krig hade jag nog haft papperskopior på allt viktigt. Vet någon om något tåligt fodral?

The answer to your prayers.. smile.gif

Kolla: http://www.tadgear.com/x-treme....-ha.htm

Nu vet jag inte om det finns just till din modell, jag har ingen koll på pda's..

Har 3 av deras boxar och de är riktigt nice!

Prylar, prylar...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.