2Sharp
Oct 17 2004, 17:57
Raffsec
Oct 17 2004, 18:11
Usch är det inte lite för tidigt porr ska inte sånt visas efter midnatt

;)
ThornBjorn
Oct 17 2004, 18:41
Jäklar, rätt imponerande...
Va e det för nåt ställe dom e på? Ser ut som en övning, men det brinner rätt kraftigt i bakgrunden...
Nifelhel
Oct 17 2004, 20:05
@ThornBjorn
Titeln på tråden anger vart dem är, nämligen Knob Creek. Det är en vapen/skytte-träff som anordnas en gång om året typ. Folk samlas och skjuter en hel jävla massa kan man säga.
[MPJ]Sgt.Ratchak
Oct 17 2004, 21:55
Har man sen sett träffbilden efter Glock 18 end så undrar man vad den är bra för...
2Sharp
Oct 17 2004, 22:17
QUOTE ([MPJ)
Sgt.Ratchak,Oct 17 2004, 21:55 ] Har man sen sett träffbilden efter Glock 18 end så undrar man vad den är bra för...
Det beror ju lite/mycket på den som håller i den också?
Raptor
Oct 17 2004, 22:25
Två Glockar på full auto verkar inte vara den bästa metoden direkt. Det sprätter ju ganska vilt där ute på skjutfältet. Men nog hade det varit kul att få testa, eller hur?
2Sharp
Oct 18 2004, 09:26
QUOTE (Raptor @ Oct 17 2004, 22:25 )
Två Glockar på full auto verkar inte vara den bästa metoden direkt. Det sprätter ju ganska vilt där ute på skjutfältet. Men nog hade det varit kul att få testa, eller hur?

Nej, inte om man menar att "bästa metoden" avser att placera kulor snyggt och snabbt i en späd kropp, men, skall man ha roligt kan det nog inte bli bättre..
knaZen
Oct 18 2004, 17:07
GUÄH!
Så porrigt!
Jag ska bunkra pengar i 5 år sedan åka dit och 'skjuta av mig' ;-D
[MPJ]Sgt.Ratchak
Oct 18 2004, 18:58
Kan man bara skjuta automat meb glock18 btw?? Finns det ngn säkringsomställare??
2Sharp
Oct 18 2004, 19:15
QUOTE ([MPJ)
Sgt.Ratchak,Oct 18 2004, 18:58 ] Kan man bara skjuta automat meb glock18 btw?? Finns det ngn säkringsomställare??
Jo, kolla på vänster sida av manteln.
Groaghach
Oct 19 2004, 06:43
QUOTE (2Sharp @ Oct 18 2004, 20:15 )
QUOTE ([MPJ)
Sgt.Ratchak,Oct 18 2004, 18:58 ] Kan man bara skjuta automat meb glock18 btw?? Finns det ngn säkringsomställare??
FEL!
Man kan ställa om från patronvis och automat med omställaren som finns på vänster sida om manteln.
http://world.guns.ru/handguns/hg15-e.htm Groaghach
Johan ES
Oct 19 2004, 09:29
QUOTE (Groaghach @ Oct 19 2004, 07:43 )
QUOTE (2Sharp @ Oct 18 2004, 20:15 )
QUOTE ([MPJ)
FEL!
Man kan ställa om från patronvis och automat med omställaren som finns på vänster sida om manteln.
http://world.guns.ru/handguns/hg15-e.htm Groaghach
Jag tror du har missuppfattat 2Sharp. Får jag gissa skulle jag tro att 2Sharp svarar på följande fråga "Finns det ngn säkringsomställare??" och inte "Kan man bara skjuta automat meb glock18 btw??".
/Johan ES
2Sharp
Oct 19 2004, 09:34
QUOTE (Johan ES @ Oct 19 2004, 09:29 )
Jag tror du har missuppfattat 2Sharp. Får jag gissa skulle jag tro att 2Sharp svarar på följande fråga "Finns det ngn säkringsomställare??" och inte "Kan man bara skjuta automat meb glock18 btw??".
/Johan ES
X-act, tack
Groaghach
Oct 19 2004, 10:30
QUOTE (2Sharp @ Oct 19 2004, 10:34 )
QUOTE (Johan ES @ Oct 19 2004, 09:29 )
/Johan ES
X-act, tack
OK! Ursäkta. Det var inte menat som ett påhopp.
Bara försökte förtydliga lite.
2Sharp
Oct 19 2004, 10:52
QUOTE (Groaghach @ Oct 19 2004, 10:30 )
OK! Ursäkta. Det var inte menat som ett påhopp.
Johodå, det var det säkert, vi är numera bittra dödsfiender....
På tok för få Glock 18 i Sverige...
Om vi vänder på frågan så kan man ju alltid fråga sig "kan man skjuta automat bara med Glock 18?" och svaret på den är ju nej, det går med alla Glock modeller men det är inget att rekommendera och det är dessutom olagligt, och livsfarligt.
2Sharp
Oct 19 2004, 15:07
QUOTE (Lt P @ Oct 19 2004, 14:07 )
Om vi vänder på frågan så kan man ju alltid fråga sig "kan man skjuta automat bara med Glock 18?" och svaret på den är ju nej, det går med alla Glock modeller men det är inget att rekommendera och det är dessutom olagligt, och livsfarligt.
Om vi förutsätter att vapnet är konverterat på lämpligt sätt är det inte farligare att skjuta automateld med en G17 än en G18?
Eller har jag missat något?
QUOTE (2Sharp @ Oct 19 2004, 15:07 )
QUOTE (Lt P @ Oct 19 2004, 14:07 )
Om vi förutsätter att vapnet är konverterat på lämpligt sätt är det inte farligare att skjuta automateld med en G17 än en G18?
Eller har jag missat något?
OM användaren gjort en "fulkonvertering" och bara bockat klacken i en vanlig Glock, om jag utrycker mig så att bara den insatte förstår, så kan en felaktig vinkel innebära att vapnet skenar, och det kan ju vara tämligen obra, särskilt med ett 30-skottsmagasin i vapnet.
2Sharp
Oct 19 2004, 15:22
QUOTE (Lt P @ Oct 19 2004, 15:16 )
OM användaren gjort en "fulkonvertering" och bara bockat klacken i en vanlig Glock, om jag utrycker mig så att bara den insatte förstår, så kan en felaktig vinkel innebära att vapnet skenar, och det kan ju vara tämligen obra, särskilt med ett 30-skottsmagasin i vapnet.
Ja, det håller jag ju med om...
Personligen hade jag nog oroat mig mer över att vapnet går av när pipan/manteln inte är låsta, det kan bli riktigt segt..
Jag vill ha en G18...
olaevil
Oct 19 2004, 16:43
Jag har en grej jag köpte här i staterna.....
Fick klass 3 licens förra veckan...
kan användas i alla glockar tror jag...
Funkar bra i min M/19
http://www.fss-g.com/
2Sharp
Oct 19 2004, 17:12
QUOTE (olaevil @ Oct 19 2004, 16:43 )
Jag har en grej jag köpte här i staterna.....
Fick klass 3 licens förra veckan...
kan användas i alla glockar tror jag...
Funkar bra i min M/19
http://www.fss-g.com/ Har du klass 3 som tillverkare då??
olaevil
Oct 19 2004, 17:27
Nop men polarn är det...han fixade till pangen vilket jag hade kunnat göra själv förstås men man vill ju vara laglig....Papper på allt är viktigt här.Pricis som jag skaffade licens för dolt vapen bara för jag inte skulle ha problem mellan hemmet och Skjutbanan....
Lagarna har blivit ganska HÅRDA sen 11 september även här i TEXAS...
Har även hört att dom ska börja jävlas ännu mer i Sverige också...
kostnaden totalt för båda licenserna var 150$+200$+ammo och 2 kurser i vapensäkerhet och skjutning......Men nu har man inget pappersarbete alls när man går på Gunshows att fylla i ...SKÖNT
Ganska otroligt igentligen att man efter 3 år i USA kan skaffa sig allt detta....
En av mina grannar är Federal domare vilket också har hjälpt.....
Klass 3 inbär ju också att man kan har ljuddämpare på vapnen men jag ser inte riktigt idén med detta men kanske är skoj
2Sharp
Oct 19 2004, 17:43
QUOTE (olaevil @ Oct 19 2004, 17:27 )
Nop men polarn är det...han fixade till pangen vilket jag hade kunnat göra själv förstås men man vill ju vara laglig....Papper på allt är viktigt här.Pricis som jag skaffade licens för dolt vapen bara för jag inte skulle ha problem mellan hemmet och Skjutbanan....
Lagarna har blivit ganska HÅRDA sen 11 september även här i TEXAS...
Har även hört att dom ska börja jävlas ännu mer i Sverige också...
kostnaden totalt för båda licenserna var 150$+200$+ammo och 2 kurser i vapensäkerhet och skjutning......Men nu har man inget pappersarbete alls när man går på Gunshows att fylla i ...SKÖNT
Ganska otroligt igentligen att man efter 3 år i USA kan skaffa sig allt detta....
En av mina grannar är Federal domare vilket också har hjälpt.....
Klass 3 inbär ju också att man kan har ljuddämpare på vapnen men jag ser inte riktigt idén med detta men kanske är skoj
Nej, man skall inte trixa med ATF... det blir dyrt, dumt och jobbigt...
Klart du skall ha ljuddämpare, otroligt roligt!
En fin liten .22 med integrerad dämpare och inga hörselskydd.. perfekt för en skön grillkväll på baksidan av huset

http://www.spa-simrad.com/gemquantummk.htm
olaevil
Oct 19 2004, 17:52
Polarn jag pratade om Tillverkar såklart också ljuddämpare...
Det var väl mest Rugern MarkII som är coolast som ljuddämpat...Har en redan hemma.Bara köpa pipan.men fan det är inte billigt med fullautomat eller ljuddämpat...dom säljer inte så mycket av dom.Dom tar betalt för stämplen......
2Sharp
Oct 19 2004, 17:55
QUOTE (olaevil @ Oct 19 2004, 17:52 )
men fan det är inte billigt med fullautomat eller ljuddämpat
Sluta lipa, sälj bilen...
;)
olaevil
Oct 19 2004, 18:02
NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ inte HUMMERN
HEHEHE SKOJAR BARA
Har nog råd...400$ ringde Greken pricis(HAN ÄR GREK!!!)
2Sharp
Oct 19 2004, 23:04
Fk.Mandrake
Oct 19 2004, 23:37
@2Sharp
Det här ämnet var väl onödigt? Nu måste jag ju bara flytta till staterna och
skaffa mig en massa skojiga saker. Och med tanke på min ekonomi så betyder
det att jag kommer att vara ruinerad innan jag ens har lämnat taxin från
flygplatsen, bli utsparkad på gatan av den galne taxichaffisen, bli rånad på mitt
pass av gängmedlemmar, inte kunna bevisa mitt svenska medborgarskap på
ambassaden, bli utkastad på gatan igen, få livnära mig genom att panta flaskor,
börja dricka billigt vin för att hålla värmen om vintern, bli mishandlad av polisen
för att jag ligger på varmluftgaller vid tunnelbanan, bli vansinnig och stå med en
skylt med texten: "-Will eat anything for food" och slutligen bli ihjälsparkad av
prostituerade transvestiter!!!!
Jag hoppas att du är nöjd nu!!!!!!! ;)
Ps.Ursäkta den kraftiga OT:n!Ds
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.