Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Glass är gott...
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
2Sharp
Köp!

Glass-on-the-go...

wub.gif
Adam Wilhelm
Och den är "Tactical" också. biggrin.gif

Köpsugen 2Sharp?
2Sharp
Man blir ju sugen, vem behöver inte en taktisk glassmaskin liksom?? fun_icon_nana.gif

Dock avskyr jag snö och kyla... inga käcka snö-relaterade fritidsaktiviteter här inte...

Men, ändå.. horny.gif
Patroels
Är du säker på att det inte är till att transportera kemiska/biologiska stridsmedel? :P
Mattsson
@Sharp
Är du den mystiska "han som har allt"-mannen? ph34r.gif
Adam Wilhelm
Sharpen har ju inte allt, han saknar den taktiska glassmaskinen ju. biggrin.gif
Sytare
Tingesten bör M-nummreras snarast. Tänk vilka härliga fältdygn det skulle kunna bli med den prylen!
Nifelhel
Härliga fältdygn med glass i handen...visst! Men är det bara jag som ser problemet med att hitta is ute i fält? 7.gif

JUST ADD ICE, ROCK SALT, ICE CREAM INGREDIENTS, SHAKE...AND EAT!
Lindeberg
Vintertid är det ju oftast bra ishittarväder.

Tyvärr är ju behovet av glass direkt oproportionerligt mot utomhustemperaturen.

banghead.gif
Axial
QUOTE (Marzocchi @ Oct 16 2004, 11:24 )
Vintertid är det ju oftast bra ishittarväder.

Tyvärr är ju behovet av glass direkt oproportionerligt mot utomhustemperaturen.

banghead.gif

Å andra sidan skulle ju det ligga helt i linje med hur koket ibland valde dagens mat. Det var INTE gott eller uppskattat med varm fullkornsvälling (eller vilken sort det nu var) som frukost en av sommarens varmaste och finaste julimornar. Det gjorde sig inte heller så bra med flingor och fil till frukost när det var snö och -15 ute.

Att hitta is en varm sommardag kan för övrigt vara en god grund för en "lagom rolig och utmanande" dvs omöjlig övning för värnpliktiga.

Jag tycker att den borde M-nummersättas genast.
bushman
glass i fält löses genom att göra GU på ett trosskomp, och ha en toltalt vansinnig packgrpchf.
upp med en frysbox på flaket och iväg till närmsta grossist.
elverk fanns på komp och vi var för dyra för att flytta på under övn, så levde vi ganska behagligt fältliv på mellomgården och grovspolen.
2Sharp
QUOTE (Mattssonmannen @ Oct 15 2004, 18:15 )
@Sharp
Är du den mystiska "han som har allt"-mannen? ph34r.gif

Nä, det är rätt lungt.. det är dock ohyggligt kul med alla dessa prylar...

smile.gif
Magister R
QUOTE (2Sharp @ Oct 15 2004, 15:39 )

angry.gifÖhh, vet inte om det var det mest onödiga, eller näst mest onödiga jag NÅGONSIN har sett... B)
Rickard N
QUOTE (Magister R @ Oct 21 2004, 15:26 )
QUOTE (2Sharp @ Oct 15 2004, 15:39 )

angry.gifÖhh, vet inte om det var det mest onödiga, eller näst mest onödiga jag NÅGONSIN har sett... B)

Du behöver ta en titt här... biggrin.gif
Pansar putte
Så är det. Skillnade mellan män och pojkar är bara priset på leksakerna biggrin.gif laugh.gif clap.gif
Sir Vival
Jag hitttade direkt flera saker att beställa från Dino... unsure.gif
oz
Ehh... bollfan var ju inte direkt liten!

Nifelhel! Din lata sommarvandrare! Iväg och gräv fram lite is till mig nu.
Det blir After-Eightglass smile.gif
Mattsson
QUOTE (oz @ Oct 23 2004, 13:00 )
Ehh... bollfan var ju inte direkt liten!
BILD,BILD,BILD,BILD,BILD

Men då kan man använda den som fotboll, eller om man hittar en idiot som vill stå som målvakt: handboll. ;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.