QUOTE (Perka @ Oct 15 2004, 21:57 )
Man tackar för hjälpen.
Men tycker det inte står mycket om de olika utbildningarna, på lumpen.nu
Vill gärna höra vad de som gjort lumpen säger...
Vad kan ni som gjort lumpen rekomendera för utbildning?
Jag har rätt så bra styrka och kondition...men har rätt dålig syn..har glasögon...men vill att lumpen ska vara rätt hårt, både fysikst och pskyiskt...det ska vara en utmaning för mig...vad tror ni passar mig?
Ja, jag vet att de säger vad som passar mig på mönstringen, men kan ju vara bra att veta lite innan, och de behöver ju inte alltid ha rätt...
Det är skitsvårt för oss att sitta här och rekomendera saker när vi inte en aning om vem du är, vad du gillar, vad du vill få ut av det, vilka saker som är intressanta eller vad du tycker om att syssla med.
Lumpen är så mycket mer än bara ut skogen och bo i tält och kunna skjuta men ett vapen.
Det du ska göra är att läsa om all info som redan står, för det står en förbannt massa om det mesta, i tidningar, på webben - mil.se och massa privata sidor samt forumet här. Läs så mycket du kan, sen hittar du 2-4 utbildningar som verkar intressanta, då tar du reda på mer exakt om dem, och kanske då ställer frågor här. Vill du få svar snabbt skall frågorna vara så specefika som möjligt.
Att fråga - "Är denna utbildningen hård?" eller "Jag har bra kondition, vad ska jag välja?" ..kommer inte att ge dig många svar.