Rokare
Oct 15 2004, 11:24
Inte den vanliga HV-vinklingen här, denna gång var det faktiskt på övning.
Oförsvarbart beteende..
Artikel i GTGMY
C 2.a pjäs
Oct 15 2004, 11:35
Lödder eller inte, att utsätta andra människor för livsfara är straffbart. Och skall vara straffbart. "Dumbass" hade Red i "That 70´s show" sagt...
EDIT: Stavar som en blind igelkott i en sopsäck...
kalpdal
Oct 15 2004, 11:35
Därför ska man först sansa sig innan man börjar leta efter den skyldige. Totlat oförsvarbart.
Konstig rubrik på artikeln "Soldat hängde ut kvinna från andra våningen".
Det hade ju lika gärna kunnat stått: "Man hängde ut soldat från andra våningen" eller "Soldat hängde ut soldat från andra våningen", fast sånt säljer väl inte lösnummer. ;)
Jasså?
Oct 15 2004, 11:43
"Mannen blev arg och missuppfattade läget" ???
Vad trodde han?
-Shit, någon försöker löddra mig till döds!!
Stolle!
2Sharp
Oct 15 2004, 13:19
QUOTE (Jasså? @ Oct 15 2004, 11:43 )
Vad trodde han?
Stolle!
Med det i tankarna är det ju konstigt att någon i vår grupp överlevt överhuvudtaget... lödder är ju rätt blygsamt i jämförelse...
Tänk lysstav...
Jag gillar f.ö Karin's idé om rubrik..
Malfunction
Oct 15 2004, 13:25
Finns det ingen på forumet som kan berätta om vad som hände, man undrar ju om det vara några fler närvarande och varför de inte ingrep.
Någon på forumet borde vara med i den enhet som soldaterna tillhörde.
Bättre om han hade löddrat tillbaka på henne.. Om hon tyckte det var så roligt så måste hon väl uppskatta det själv också.
Hmm..lite väl tilltagen reaktion. Lite typ "peta på mig och jag skjuter knäskålen av dig".
Å andra sidan trodde jag man la av med sådana skämt när man passerat 20...klart hans "kompisar" är kanske inte äldre. Kan undra vad som hände med de som utförde löddringen...under min GU hade vi en liknande incident och de skyldiga där blev straffade för pennalism...kassernförbud i 2 veckor tror jag de fick.
Den alltid lika populära kändisvinklingen av samma nyhet hos
Expressen.
Jasså?
Oct 16 2004, 02:41
QUOTE (2Sharp @ Oct 15 2004, 13:19 )
QUOTE (Jasså? @ Oct 15 2004, 11:43 )
Vad trodde han?
Stolle!
Med det i tankarna är det ju konstigt att någon i vår grupp överlevt överhuvudtaget... lödder är ju rätt blygsamt i jämförelse...
Tänk lysstav...
Jag gillar f.ö Karin's idé om rubrik..
Sant!!!
sleget
Oct 16 2004, 06:15
QUOTE (Karin @ Oct 15 2004, 12:41 )
Konstig rubrik på artikeln "Soldat hängde ut kvinna från andra våningen".
Det hade ju lika gärna kunnat stått: "Man hängde ut soldat från andra våningen" eller "Soldat hängde ut soldat från andra våningen", fast sånt säljer väl inte lösnummer. ;)
Kvinnor kan ju inte som vi alla vet vara soldater.....eller....? (OBS! Ironi!)
Det verkar uppenbart att inte alla hästar var hemma i "soldatens" stall.
Ett och annat spratt får man räkna med.
sleget
Oct 16 2004, 06:20
Hmmmm, tänka tänka tänka. Öhhh, HV soldat 27 år ok, kan jag köpa(GP).
Värnpliktig soldat 27 år, verkar litet gammal för det eller(Expressen)?
Och så sägs det att ju fler tidningar man läser desto mer förstår man.
Lindeberg
Oct 16 2004, 06:35
Om jag förstod rätt, och om Expressen har rätt, tillhörde båda personerna hemvärnsutbildningen som bedrivs på Ing2. Således kan de betraktas som lumpare. Vi som låg inne gjorde i alla fall ingen skillnad på de som utbildades till hemvärnet, och de som skulle bli götaingenjörer.
Nifelhel
Oct 16 2004, 10:16
*SUCK* Jaja alltför att sälja lite extra lösnummer. Men killen borde ta tag i sitt liv och inte ta sådana saker så allvarligt. Liksom practical jokes får man leva med. Jag upplever sånt på min arbetsplats titt som tätt. Och jag delar ut lika mycket iofs. Hur skulle jag gjort tex när min kollega sprutade tårgas på mitt kontor? Kastat ut honom ifrån 6:e våning? Nä bit ihop och ge igen på samma plan... :P
Revenge is sweet!!@Twosharp
Kan det vara detta du menar med lysstav?
Fredriksson
Oct 16 2004, 18:43
Han som mognar sist har roligast längst... :P
Pappsen
Oct 16 2004, 18:52
Men... han kanske bara skojjade med henne? Lite får man väl tåla?
QUOTE (Pappsen @ Oct 16 2004, 19:52 )
Men... han kanske bara skojjade med henne? Lite får man väl tåla?

Jag vet inte om jag skulle tåla att bli uthängd genom ett fönster flera meter upp i luften, med en labil MÖP som enda livlina.
tyvär kan man nog säga att det var tur att det hände när det hände så att man kunde sålla ut honom för det är väl inte så....
NN är numera en glad Hvman i knäckebröhults hvkrets.
Det var en engångsgrej, nu när jag fått hem geväret känns allt bra igen.
2Sharp
Oct 17 2004, 16:23
QUOTE (Nifelhel @ Oct 16 2004, 10:16 )
@Twosharp
Kan det vara detta du menar med lysstav?

OPSEC!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.