Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Garanti på GoreTex
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
jed
Tänkte bara tipsa om att Tierra har en mycket bra garanti.

Bakgrund:
2000 köpte jag en tierra goretexjacka av det lite dyrare slaget (~3.500kr).
Använde den i princip dagligen, även vid lite lättare skogsvandringar, skidåkning och liknande.

I sommras när det regnade "lite grann" så märkte jag att jag blev lite blöt på axlarna, kollade på jackan och upptäckte att tejpen hade släppt lite grann.

Knatade till affären eftersom "goretex is guarenteed to keep you dry" och när jag visade vad som var trasigt släppte tejpen hela vägen.
Då fick jag reda på att livstidsgaranti på ett goretex plagg gäller inte min livstid utan plaggets livstid och det är tillverkaren som avgör vad som är ett plaggs livstid...

Lämnade in det iaf, om det inte gick på garantin skulle det kosta 2-300 att fixa.

Efter ett tag ringer de och säger att jag får en ny jacka, ville jag ha en svart eller grå?

Det är vad jag kallar garanti!
Idag kom min nya jacka på posten, en splitt ny jacka som säkert kommer att hålla i 4 år till biggrin.gif

Kostnad för mig: en tur med tunnelbanan till affären där jag köpte jackan.

Jag kommer definitivt att handla på tierra igen!
Mattias
Ja, de behöver en bra garanti eftersom deras jackor har skitdålig kvalitet.

Efter att jag tillslut fått en jacka som överensstämde med både den storlek och färg som jag beställt, tog två turer och ca 2 månader. Så gick snodden som man drar ihop kragen med sönder första gången jag drog i den. Resultat: återigen en retur till Tierra, ingen ny jacka utan de skulle skicka den till deras verkstad som ligger nånstans i Norrland har jag för mig.
Problemet var bara att sömmerskorna tydligen hade semester så det tog ytterligare ca 2 månader och ett antal telefonsamtal till Tierra innan jag fick tillbaks den, när jag lite förgrymmad (läs:skitförbannad) ville ha nån sorts kompensation för detta, skickade de mig efter en del påtryckning en crap t-shirt.

ca: ett år senare fanns det inte en enda hake kvar på kardborren vid ärmsluten. Vid det laget orkade jag inte bry mig längre utan jackan ligger nu inne i garderoben. Hoppas den skäms...

Kontentan blev iaf ALDRIG mer Tierra!
jed
Du måste ha fått ett måndagsexemplar...

Min jacka funkade rikitgt bra, det är inte många plagg som pallar med att användas i princip dagligen i fyra års tid.
Mina byxor som jag har köpt till är det samma sak med, de funkar klockrent.

De jag känner som har tierra har liknande upplevelser.

Men det är synd att det inte funkade för dig, har du testat northface? Förut så var det otroligt bra jackor, jag vet inte hur det är nu, kvaliteten kan ha ändrats de senaste fem åren...

Annars har du ju alltid klättermusen, de funkar men så kostar en jacka 5-6000kr också. blink.gif
Mattias
Jo jag har en Nort Face-jacka nu som jag är helt nöjd med, men så var den gratis också. ;)

Men nästa jacka blir nog en Taiga Forrest (nej inte med 90-tyg.)

Ang Tierraincidenten så visst, det kan ha varit ett måndagsex. men att behöva vänta över 4 månader på att få rätt storlek/färg samt en fungerande jacka är under all kritika Att dessutom inte få nån förkaring eller ursäkt utan själv vara tvungen att ligga på som fan gör det hela lika mkt till en principsak.

Dessutom har jag en polare som hade exakt samma problem med snodden i kragen dock på en annan modell.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.