mikael_s
Oct 14 2004, 14:12
Hej,
Vet någon vart man kan få tag på "soldaten och kartan", jag har hittat en massa på www.mil.se men inte den.
Fk Satan
Oct 14 2004, 14:40
Närmaste bokförråd brukar fungera bra för min del.
Riffel tittaren
Oct 14 2004, 15:40
Är det Lärar handledningens pärmen du vill ha eller bara den lilla boken??
Pärmen går som kortlån på Bokförådet...
mikael_s
Oct 14 2004, 19:56
Vet inte om jag vill ha bara "lilla Boken" eller " pämen, för jag har inte sett nån av dessa. Jag har bara hört talas om att det skulle vara bra om man vill lära sig mer om orientering, märkte att mina kunskaper var en smula rostiga vid den senaste kompaniövningen i hemvärnet... ;) Har någon erfarenhet av det utbildningsmatrialet så skulle det vara intressant att höra några synpunkter. Men jag antar att jag införskaffar den "lilla boken". Vilket bokföråd är det ni pratar om är det försvarets bok och blankett förråd?
Riffel tittaren
Oct 14 2004, 21:14
Ska du ha för självstudier så är det den "Vanliga" Soldaten och kartan som gäller.... Antingen så kan du beställa boken på FBF Försvarets Bok och Blankett förråd. Beställ på Tel: 08 - 562 819 10 Fax: 08 - 562 819 61 men då får du betala en krona eller två....
Eller så knallar du in på din MD Grupp och ber att få låna eller "få" ett ex av boken.
Ett annat alternativ är om du har ett av våra utrotningshotade regementen i närheten så finns ett Bokförråd där.
//J
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.