Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Digital klockdisplay
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Lt P
Jag söker en liten digital klockdisplay med inbyggda batterier som man kan applicera på vald utrustningsdetalj. Jag skall sätta den på musikanförarstaven nedan eftersom klocka till m/ä uniform vid parad är opraktisk och fel, men jag kan tänka mig att ni andra stridisar på forumet kanske kan sätta en liknande klocka på AK'n eller liknande.

Är det någon som vet var man kan skaffa dylika klockor? Den bör vara så liten som möjligt och inte större än 20x40 mm.

Teknikmagasinet har en liknande, men den känns för stor, se bild.

/Peder

Lindeberg
Kan du inte ha en klocka i fickan istället för att sätta en på staven? Jag är rädd att den där staven självantänder om du fäster en civil klocka på den, dessutom tror jag det skulle se hemskt Malajn.gif ut.

Men nu var det inte det du ville ha reda på. Kanske läge att kolla på Biltemas, Clas Ohlson och liknandes sortiment. Kanske till och med hos en motorcykeltillbehörsfirma, så får du datum/temperatur inbyggt i staven smile.gif
kronvrak
En vanlig damklocka är väl ett alternativ?

Inte större än 40x20 mm.

Går att få i färg som passar staven.

Jag skulle iofs använda ett fickur istället men det beror väl på att det är vad jag alltid använder som klocka.
Lt P
Fick- och armbandsur funkar inte då man står på parad i enskild ställning eller lystring ställ med ett färdigt tidschema med minutpassning, och som alltid är försenat. Det går helt enkelt inte att titta på klockan utan att det bryter stillheten.

Den enda jag har hittat hittills är teknikmagasinets, men den är lite för klumpig. De vanliga gubbdagisena som Biltema, Jula och Clas Ohlsson har inga, men jag vet ju att det finns mindre. Hittade ingen hos Elfa heller.

Damur, hmm... bra tänkt med det känns lite fånigt. I värsta fall får man väl köpa en penna med inbyggt klocka och slakta den.

Letandet fortsätter.
Vildmannen
Denna kanske?

http://webhost-2.npc.se/clients/pp_present...sfmerfqcjdbcmcn
tango.
Stilig bild! worthy.gif
Lt P
QUOTE (Vildmannen @ Oct 13 2004, 15:34 )

Hmm, den skulle man nog kunna slakta ner till lämplig storlek.

Tack för tipset.
Sg Joker
Den här torde vara i bra storlek, dock får man slakta en utmärkt kniv...

http://www.globetrotter.de/de/shop/detail....770e4012a2a56c4
FK H
Tackar vildmannen för tipset.

Har nämligen varit runt på C.O med fler ställen i samma ärende, dock med avsikt att fästa klockan på annan mtrl än musikförarstaven wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.