Help - Search - Members - Calendar
Full Version: FJS Film
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Sidron
Är det någon som vet var man kan hitta en relativt ny FJS film som är ca 5 min lång? I bakgrunden till filmen går det en ny verision av J-Bond musiken. I filmen kan man bland annat se hur soldaterna hoppar i mörker, iförda våtdräkter, tillsammans med en gummibåt, försedd med typ cyaclume stavar. Man kan även se hur soldaterna hoppar med bungy systemet (en låda ett par meter under soldaten) samt hur dem fäller större laster med sherpa.

ph34r.gif
Sgt.Cole
Syftar du pa det ploppande Y-front, tv programet med Varg och Paulo Roberto? Dom hade ett inslag om FJS.
Sidron
QUOTE (Sgt.Cole @ Oct 16 2004, 11:33 )
Syftar du pa det ploppande Y-front, tv programet med Varg och Paulo Roberto? Dom hade ett inslag om FJS.

Vet inte om det varit med i något program med paolo och co. Men jag är tacksamm för alla svar!
Björkman
QUOTE (Sidron @ Oct 10 2004, 18:34 )
Man kan även se hur soldaterna hoppar med bungy systemet (en låda ett par meter under soldaten) samt hur dem fäller större laster med sherpa.

En låda under soldaten? Du menar helt enkelt inte ryggsäcken (som fälls i ett rep efter uthopp och hänger 5m under soldaten)?
sherpa?
Sidron
Det skulle vara en slags rund, avlång låda (typ som en tanken på en mjölbil etc fast med platta kortändor). Jag har för mig att detta system med låda hängandes under solfaten kallades bungy. Är det någon från fjs som vet?. Sherpa är (vad jag har förstått det som) en "smart" fallskärms anordning som styr lasten till en kordinat som den blivit programerad till.
Blackadder
QUOTE (Sidron @ Oct 18 2004, 17:44 )
Det skulle vara en slags rund, avlång låda (typ som en tanken på en mjölbil etc fast med platta kortändor). Jag har för mig att detta system med låda hängandes under solfaten kallades bungy. Är det någon från fjs som vet?. Sherpa är (vad jag har förstått det som) en "smart" fallskärms anordning som styr lasten till en kordinat som den blivit programerad till.

bundle kallas det, och kolli.
Björkman
Ok, förstår vilken låda du menar.

-Kolli(95) är den stora "lådan" man fäller mtrl med.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.