Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mystiskt optiskt sikte: ALCAN
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
Sytare
Läste C&S's artikel om M4'an camo.gif i förra nummret där man såg två soldater med M4'or varav en hade något som identifierades som ett ALCAN-sikte.

Har tyvärr ingen bild på siktet, men jag vet vad ett ELCAN är, men vad är ALCAN för nå't?
BUCK
Kan det vara ett felstavat ELCAN-sikte tro ? ;)
2Sharp
C&S är inte helt sällan yra i mössan... Jag blir inte förvånad om det är ett stavfel.
Sytare
Ich genau...

Men det ser inte riktigt ut som något Elcan heller, men likheterna finns...
Nåja, får se om jag hinner scanna in nå'n bild.

Men följdaktligen så finns det ingen som någonsin hört talas om nå't ALCAN-sikte... 7.gif
J-Star

http://www.elcan.com/specterir.html

/J
Sytare
Tack J-Star, men det var inte Specter'n heller. Frågat runt i fler forum och den bästa gissningen hittills är att man slängt på ett ELCAN Black Cat m. en Killflash....

Men som sagt, det var en gissning (men montaget stämmer, killflashen verkar stämma och fomen i övrigt påminner om ELCAN...)
ABP
Med tanke på att C&S skrev att K3 låg i den svenska staden Viborg så skall man inte tar varje stavelse alltför allvarligt i tidningen. De skrev även att Örnmarschen var 17 kilometer lång och skulle avklaras inom 24h ;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.