Mitt bidrag:

Överst från vänster:
Gerber muliplier, Leatherman wave, BHI riggers belt (KAss kardborre, OK i övrigt), ID-handlingar, Mobiltelefon (Nokia 5100 vanligtvis, men den har juh tjejen lagt vantarna på såklart!), penna, FFD + sax (ändlöst bra att ha faktiskt), Aloksak drybag med Agera-häfta (är väl sådär men jag brukar bläddra igenom det en gång om dagen bara för att liksom), litet antmat, Fickminne överlevnad (har visat sig bra att ha faktikst).
Saknas på bilden: Klocka m/GUL med silva wristcompass, 2 par undersökningshandskar (bra att ha tex vis skarp skada el. om man skulle sita på pendelnoch helt plötsligt är det nån skum jävel som bestämmer sig för att bajsa på sätet och sen kladda bajs på folk .. BTDT), facemask för CPR, tejp m/el, photon-kopia, nyckelknippe som jag hängt i ett "vapenremsfäste". Praktiskt.
Om jag tycker att det behövs: En lite större aloksak-påse med (beroende på AO etc) GPS, ECO-flare, tändstickor, batterier etc.
Har även en Surefire G2 som jag för tillfället lagt på ett fiffigt ställe där jag alltid vet var den finns (jag har tappat bort den).
Om jag har vanliga byxor på mig så stoppar jag det som vanligtvis ligger i benfickorna i den här:

I tjänste-BDUn är det givetvis mycket mer prylar.. ska försöka komma ihåg att fotta skiten nästa gång jag är på firman.
Fundering: Ska tjacka en ny lampa - ska jag satsa på en ny G2 eller Z2 eller är det värt att punda ut extra cash på en ny SF med LEDs på? är de för starka för att läsa karta med?