Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Brev från pliktverket.
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Deron
Fick ett brev av pliktverket idag. Där stod det att mitt förband (P4) troligtvis inte skulle drabbas av nedskärningarna och att min plats troligtvis skulle finnas kvar. Det stod också att detta brev skickats till alla KB som skall rycka in 2005.

Med i brevet fanns ett papper som man skulle fylla i och skicka tillbaka om man ville avstå sin plats till någon som är mer motiverad till att göra lumpen och som ska omplacerars från något förband som försvinner efter FB04.

Sjävlklart hamnade detta brev längs ner i det slutgiltiga arkivet (papperskorgen). Man vill ju inte avstå lumpen, iallafall inte frivilligt ;)

Det är ju positivt att pliktverkat gör så här så att de som verkligen vill göra lumpen troligtvis får och de som har blivit mindra motiverade efter mönstring slipper.

Edit: Skrevs visst i en redan passande tråd också. Lika bra att ta bort den här.
AndersJ
Kolla nu bara så du inte gjort en macka. Mitt brev skulle skickas tillbaka oavsett om man var intresserad eller ej.
Nestor
Låter ju som en bra idè med att de som inte vill kan avstå sin plats
Deron
QUOTE (Hendrix @ Oct 8 2004, 18:14 )
Låter ju som en bra idè med att de som inte vill kan avstå sin plats

Oj!...kollar... Nepp det skulle bara skickas tillbaka om man vill avstå sin plats. :P
dovvan
Fick också det brevet. Men det stämmer inte att alla fått det brevet, vissa får ett där det står att de skall tänka om och kanske välja utbildning osv, eftersom deras förband med stor sannolikhet läggs ner.

//Christian
peteredw
Om man inte fått ett brev än, vad är då det mest sannolika? känns som man hålls lite i mörkret o ingen verkar veta vad som kommer hända.

gasmask.gif
ziggy
Det är bara blivande KB som får det.
AndersJ
QUOTE (dovvan @ Oct 9 2004, 16:18 )
Fick också det brevet. Men det stämmer inte att alla fått det brevet, vissa får ett där det står att de skall tänka om och kanske välja utbildning osv, eftersom deras förband med stor sannolikhet läggs ner.

//Christian

Hmm. Då verkar det som att vi har att göra med tre typer av brev.

@dovvan, känner du till om det är inryckande KB som fått det brevet du talar om, där de ska fundera över andra alternativ.
dovvan
Vad jag vet så är det enbart KB med inryck i januari som fått brev.

//Christian
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.