Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Identifiering av tält
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Sir Vival
Någon som vet vad det är för tält i bakgrunden?
http://www.i5.mil.se/photo.php?id=30082&aid=6660&oid=
http://www.i5.mil.se/photo.php?id=30086&aid=6660&oid=
os frontale
Regnskydd vävplast AKA knäppetält
M203
i Kiruna använde vi oss av knäppetälten i olika ihopbyggnader. Kanske är tvåmanna och fyramannavarianten man kör med här?
os frontale
nej, knäppetältet är rombformat och sätts ihop med knappar till fina formationer som sagt, på bilderna är det 2 och 4 manna.
M203
Vad skrev jag då?
EES
Enligt senaste nr av I&F är det knäppetält men jag ser fan inte på det avståndet. Kul att de används fortfarande!
M203
Ja jag skulle vilja ha tag i ett så man kan sticka ut i skogen å lägga sig i ensamma vargen. Någon som vet var man kan få tag i knäppetält?
Tack på förhand
Adam Wilhelm
Ansluter mig till tidigare expertis: Regnskydd ihopknäppta till 2 och 4-manna tält
C DK012
Mmm, räcker med att se på bilderna för att känna kondensen droppa på nästippen! ;)
Magister R
QUOTE (C DK012 @ Oct 7 2004, 15:06 )
Mmm, räcker med att se på bilderna för att känna kondensen droppa på nästippen! ;)

;) Visst är det trevligt med vattenkylning! Dessutom blir ju konstruktionen så FANTASTISKT myggtät också.... horny.gif
steelspear
4-manna varianten är alldles utmärkt på många sätt... Tex behöver man inte gå ut ut ur tältet för att pissa utan man öppnar bara knäppningen som är avsett för huvudet, stoppar ut och låter det flöda...

Som vaktpost blev man mäkta förvånad då det först krafsar och lever om inne i tältet för att sekunden senare se något snarlikt hudfärgat sticka ut ur öppningen... blink.gif
cjg
Det _är_ knäppetält, jag var med på fjällmarschen (dock ej I5:s, ligger på ATS) vi gick dock ihop sista dygnet.
Sidron
QUOTE (M203 @ Oct 7 2004, 14:52 )
Ja jag skulle vilja ha tag i ett så man kan sticka ut i skogen å lägga sig i ensamma vargen. Någon som vet var man kan få tag i knäppetält?
Tack på förhand

Ska finnas i plast på (jag tror) www.BBfab.se Finns den inte där så säg till så ska jag luska fram den rätta sidan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.