Help - Search - Members - Calendar
Full Version: dataspelslajv
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Wulfhere
Tyck till om vårat flummiga skolprojekt NBIO:
http://www.namon.net/nbio/

B)
Prickskytten
Verkar kunna bli rätt så kul, faktiskt. Orginell idé, om inte annat.

Åldersgräns?
Tjalle
Jag är lite förvånad att Deus ex (1 & 2) inte står med under inspiration... Skulle kunna vara ett tips för inspiration eftersom dom verkar ha en del "spelmässiga" likheter.

Bra och Nyskapande ide i alla fall.
Wulfhere
deus ex?
har jag inte ens hört talas om, men det kommer så mycke spel och jag hinner bara testa en bråkdel. ;)

Då jag fastnat för ett spel så spelar jag det länge. Spelar fortfarande bf42 delvis för att det är på gränsen av vad min burk orkar dra. Desert combat går lite för dåligt men spelas lite ändå.
Prickskytten
QUOTE (Wulfhere @ Oct 1 2004, 00:51)
deus ex?
har jag inte ens hört talas om, men det kommer så mycke spel och jag hinner bara testa en bråkdel. 

ohmy.gif

Nu blev jag chockad! Deus Ex är ett av de bättre spel som gjorts, enligt mig i alla fall. Spela det, annars blir det bong.gif
Finns väl att köpa budgetversion för en billig peng, tror jag.

Kul idé, som sagt.
Fu Carlsson
Ser ut att vara ett roligt projekt ni pysslar med. Men ni har ju glömt den främsta inspirationskällan av alla vad gäller agentspel... just det.. som redan nämnts av föregående talare, Deus Ex.

Deus Ex är ett suveränt spel, ett av de absolut bästa som någonsin har gjorts. Visserligen lite föråldrat nu vad gäller grafikbiten men det ska man inte haka upp sig på för spelkänslan är det som gör spelet så fantastiskt. Ni bara måste spela det om ni inte har gjort det. Se bara till att ni först spelar Deus Ex och inte Deus Ex: Invisible War som är uppföljaren. Invisible War är tyvärr inte i närheten av att vara lika bra som orginalet Deus Ex.

Lycka till med projektet! smile.gif
panzerkampfwagen
QUOTE (Wulfhere @ Oct 1 2004, 00:51 )
deus ex?
har jag inte ens hört talas om,

AAAAARGH! THE POWER OF CHRIST COMPELLS YOU!
*kastar dunkvis med heligt vatten omkring sig*

Unge man, se till att riva igenom Deus Ex1 och om du blir förälskad i det, som så många andra, riv av 2:an också Bästa spel någonsin.
Wulfhere
åldersgränsen är naturligtvis 18 år för alla klasser/roller utom civil. salute.gif
Glader
Snälla skriv inte "Soft air gun" då kommer folk fort att förknippa er med
"små-barn-som-springer-runt-med-vapen" skriv hellre Air soft ;)
Vargas
QUOTE (Glader @ Oct 7 2004, 16:31 )
Snälla skriv inte "Soft air gun" då kommer folk fort att förknippa er med
"små-barn-som-springer-runt-med-vapen" skriv hellre Air soft ;)

Personligen förknippar jag nog både de vitt skilda (?) begreppen Air soft och Soft Air Gun med sagda fenomen ...
Wulfhere
jag hör nog till dem som kallar vapnen softairguns och hobbyn för airsoft....
Erik_G
Påminner mig om en artikel jag läste i MacFormat när hade släppts på macen.
Efter at tha recenserat spelet prövade recenterna en live-variant av spelet där de gjorde följande för att rätta spelkänslan skulle infinna sig:

1. Hyrde en airsoft-gatling hos ett företag som hyr ut filmrekvisita (förmodligen var hela artikeln en ursäkt för att få leka med denna tingest)

2. Tejpade fast en "kikare" av två toapappersrör för ögonen för att få det rätta synfältet.

3. Tejpade fast tidskriftssamlare på ben och överarmar för att motverka att man kom igenom dörrar om man inte gick precis rakt igenom. Detta hindrade också att två personer skulle kunna gå igenom samma dörr samtidigt.

Huruvida detta spelet "vann" över ID Softwares Doom kommer jag inte ihåg.

/E
Wulfhere
Vi vill tacka:
Räddningdverket, utan deras samarbetsvilja hade vi inte haft en spelplats överhuvudtaget.

Femte elementet som sponsarde spelarna med kulor
och gas.

Spelarna för deras positiva inställning. Utan dem hade spelet inte gått att genomföra.

Ove & Linus
Wulfhere
Oj då, Tv4(skaraborg) kom å hälsa på under speldagen. Repotaget finns att se här:

http://forum.airsoftsverige.com/viewtopic.php?t=21067
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.