Då till problemet. Under en skjutning i liggande ställning med AK 5 så "läckte" mina hörselskydd lite, eller snarare glappade de till när jag skulle byta mål i trängen. Resultatet blev att skyddet för mitt högra öra försvann kort och under tiden small det till.. jag var noga med att kontrollera mina öron och min hörsel, och jag satte mig själv i bullervila. Jag gick med hörselskydd resten av dagen. Efteråt funderade jag om jag skulle kolla upp min hörsel men då jag inte upplevde nån nedsättning tänkte jag att det var lugnt. Några dagar efter nu, tillbaka på kasern, så upplever jag det som om jag tidvis har lock för det aktuella örat, precis som om jag har flugit. Det går dock över och är där inte hela tiden. Någon tinitus har jag inte fått....
Nu till det jobbiga. Jag vet inte om jag ska anmäla händelsen eller inte. Gör jag det är jag väldigt orolig att jag ska bli hemskickad för gott, och det är det sista jag vill! Å andra sidan vet jag att min hörsel är något av det viktigaste jag har.. men jag funderar om jag kanske ändå inte kan göra nåt åt det nu då skadan redan har skett!?
// Orolig