QUOTE (Panzerfaust @ Oct 3 2004, 17:00 )
Vad 90P barllorna ska va bra till vet jag ej, men jackan används med fördel om man har pistol.
Tja, 90p brallorna är bland annat bra eftersom dom har hänglsen, är fodrade och går upp i ländryggen.
90p Jackan är bra den med, men inte lika användbar som byxorna. Själv använder jag aldrig jackan. Varför den skulle vara bättre till pistol är för mig en gåta. Snarare skulle jag vilja säga att den är SÄMRE eftersom det finns en större risk att pistolen fastnar i jackkanten som är i höjd med hölstret. Ska man tvunget använda byxbältet till pistolen så använder man en hölsterförlängare, en så kallad tactical hip extender. Med den så kvittar det om man har kort eller lång jacka.
Dock är det ju som the Swede säger att om man bär pistol så bär man den med fördel i ett pistolbälte. Exempelvis bältet till stridsbältet eller annat lämpligt bälte ÖVER jackan. Man bör använda ett pistolbälte bland annat eftersom man då kan förvara extramagasinen i sin hållare på RÄTT ställe, det vill säga motsatt sida från pistolen. Man kan även ladda pistolen med en hand med siktet mot bältet om man skulle behöva göra det. Det är även lättare att hänga av sig pistolen.
Så din teori/gissning stämmer bedömt inte.