Fick tyvärr aldrig prova Hillebergs eller liknande under vpl, men knäppetälten tycker jag om.
Vi körde oftast "ensamma vargen" (spänn upp ena fliken mot ett träd, de tre andra naglar du fast i marken, eller "kåta björnen" (samma sak fast med två knäppe - knäpp ihop de två sidor som ligger kant i kant riktning mot trädet.)
Även patrullbivack med 6 knäppetält förekom, varmt så inihelvete, för varmt och för mycket fippel. Tacka vet jag kåta björnen med en varm jycke på 40 kilo i andra tältdelen som vill gosa och ligga på husse
6 mans patrullbivack ser ut som på Swedes 4-tältdels-skiss, men är längre, knäpps alltså:
/_/_/_/
\_\_\_\
Hoppas jag gör mig förstådd, och när du knäpper, se till att fliken på halsöppningen blir vänd neråt, och att även skarvarna är öppna neråt, kan bli obehagliga överraskningar vid regnväder annars... Hoppas jag gjort mej någorlunda förstådd iaf ;)
Edit: Nu blire ju inte som jag vill, i den totalt förkastliga skissen här ovan skall det vara en förskjutning, som inte syns när inlägget kommer ut, men syns när jag skriver/ändrar, jaja, "skit händer"