Help - Search - Members - Calendar
Full Version: märke
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Rulle
hej är det någon som vet vad det här är för något märke. och vilka som får dom.
kolla länken
bilden
Myran
Det ser ut som Artilleri märket om inte jag missminner mig?

Någon som är 100% säkert på det?
The Swede
Jag har aldrig sett det märket innan vilket får mig att tro att det inte är svenskt.
Det bär dock vissa likheter med de nya baskermärkena men jag är ändå tveksam.
Möjligtvis ett försöksmärke som aldrig blev antaget.

Enligt säljaren skall det vara ett märke för amröj (bombdesarmering)

The Swede pansar2.png
The Swede
Har frågat säljaren och enligt honom är det polisens bombtekniker/amröjpersonal som bär det.

The Swede pansar2.png
Kornett
Det stämmer The Swede det är polisens märke för bombteckniker. Polisen har ju nu även börjat med lite märken för olika tjänster.
Kornett
Polisen har fått ett antal olika märken för olika tjänster, det är: Beredskapspolis, Länskommunikationscentralen (LKC), Bombteckniker, Piketen, Sjöpolis och Hundförare.
Syster Håkan
OT /LÄS\
Nu är det bestämt att alla dom försvinner:
Beredskapspolis, Länskommunikationscentralen (LKC), Bombteckniker, Piketen, Sjöpolis och Hundförare, mf. Ända som kommer att finnas kvar är pilot, trafik kontrolant och civil. sad.gif

Slut OT

/Håkan
Nifelhel
QUOTE (Syster Håkan @ Sep 20 2004, 20:48 )
OT /LÄS\
Nu är det bestämt att alla dom försvinner:
Beredskapspolis, Länskommunikationscentralen (LKC), Bombteckniker, Piketen, Sjöpolis och Hundförare, mf. Ända som kommer att finnas kvar är pilot, trafik kontrolant och civil. sad.gif

Slut OT

/Håkan

KÄLLA PÅ DET?
Syster Håkan
Min mor polis inspektör katarina framstedt malmö polisen , reglements rådet för polisen, dom som klipper å klistrar så våra poliser få se finaut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.