Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Te-shört för oss MIPs/MÖPs!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
simon
Inhandlade denna grymma t-shirt när jag shoppade kläder på stan igår.

Hade redan köpt diesel-jeansen som ni skymtar på bilden, men när jag såg t-shirten så kliade det rejält i plånboken. Och jag är nöjd!
Vildmannen
Vad har det saligen avsomnade bensinbolaget Koppartrans logo för samband med talet 1958, ett m-nummer & tre kronor? 7.gif
skytten
@ Vildmannen
Då har du något att fundera på.. unsure.gif
Lindeberg
Elegant. Dock hade jag nöjt mig med M-numret och de tre kronorna.

Vackert smile.gif
Mattsson
Finns det någon m/nummer nisse som kan säga vad m/nummret tillhör för pryl?
Fö nu behöver man inte oroa sig för att en t-shirt ska självantända. :P
arachis
Vill också ha... camo.gif
Erik_G
Apropå MÖP-kläder..

Man kanske skulle köpa nya joggingskor:
http://www.army.mod.uk/news/year_2004/pt_0...shoe_launch.htm

Lite fräckare än svenska försvarets "motsvarande", dvs de blå lejondojjorna man hade i lumpen.

/E
Fk Satan
Tyckte mig känna igen M-nummret biggrin.gif

M7320-207000

Är fältskjorta 90 Grön

se vidare SoldR-mtrlP sid 36
Yxa
Ack ack - så 1958 och Koppartrans skall väck...
[MPJ]Sgt.Ratchak
Var hittade du denna tröja???? wub.gif
RRM Sjöbev
mellow.gif Vill också ha, går den att beställa via internet?
Cullipop
Kolla i Carlings-butikerna, de säljer Koppartrans. I Malmö gör de det iaf.
johanp
Har funnits i sthlm med, fanns med röd/vit/grön text, har dock nästan sålt slut nu, så skynda att handla..
Skunken
Vissa kör ju då äkta m-nummermärkt. M7321-161000-4 sitter man i. Bästa t-tröja jag någonsin ägt! Inte så uppseendeväckande heller.
Jag håller dock helt klart med om att t-tröjan du köpt var snygg!
KattenJansson
QUOTE (Skunken @ Sep 22 2004, 16:16 )
Vissa kör ju då äkta m-nummermärkt. M7321-161000-4 sitter man i. Bästa t-tröja jag någonsin ägt! Inte så uppseendeväckande heller.
Jag håller dock helt klart med om att t-tröjan du köpt var snygg!

En bonus är ju att om man kör med äkta vara får man dessutom ett fullgott brandskydd för överkroppen!

navy2.gif
simon
Vadå, min är ju M-märkt? Borde inte den vara brandskyddad då?!

Är jag lurad?

blyg.gif
Mattsson
Tyvärr Simon texten måste vara gul, så den kommer att självantända när som helst. Men var inte ledsen för det jag kommer och hälsar på dig på brännskadeavdelningen på Akademisk. ;)
skytten
@ Simon: Du kan säkert lämna igen den med motiveringen att du blivit lurad. Annars kan du ju se hur fort den brinner upp. :P
AdamKalle
Det är ju fel på Koppartrans version. De har lyckats få in ett streck mellan M och själva numret. :P
Skunken
QUOTE (skytten @ Sep 23 2004, 12:52 )
@ Simon: Du kan säkert lämna igen den med motiveringen att du blivit lurad. Annars kan du ju se hur fort den brinner upp. :P

Han kan ju gå tillbaka till affären och fråga om m-numret är äkta. Vet de inte, kan de ju göra ett enkelt test. Är numret falskt, blir det pengarna tillbaka. fun_icon_nana.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.