hejsan
jag skulle gärna vilja vet om någon av er ska upp till vällinge för att kämpa för segern. Skriv från vilken stad ni kommer vad eran hvu/fbu heter samt med hur många patruller ni ställer upp med. Väl mött till en trevlig tävling
Mech.Inf
Aug 21 2004, 15:54
Jag ska upp från Älvsborgsgruppen vi deltar med 3 st patruller. Men det var väl ingen nyhet Siros, då vi ingår i samma kompani.
jag ska nog också med. sgt johansson tog med mig som reserv efter som albertsson har oppererat knäna.
phantom
Aug 22 2004, 09:23
Vi ska upp från Norra Smålands gruppen. Jag kommer ingå i lag 1 (Jönköping) vi skickar 4 patruller från NSG..
Hallqvist
Aug 22 2004, 13:50
Från: Norrköping
Lagnamn: Norrköpings HemvärnsUngdom
Antal: 1 lag
Vi från Kalmar HVu skickar ett lag och det blir, mig veterligen, sammanlagt två lag från Kalmargrp.
/Påsen
HVU Forces
Aug 22 2004, 21:11
Skåne vad jag vet kommer skicka 9 Lag

Själv ingår man i Skånes stolthet Helsingborg
Syster Håkan
Aug 26 2004, 22:09
QUOTE (HVU Forces @ Aug 22 2004, 22:11 )
Skåne vad jag vet kommer skicka 9 Lag

Själv ingår man i Skånes stolthet Helsingborg

Helsingborg!??? Låt mig skratta åt ditt håll å säga MALÖ är ståltheten i vårat lilla land skåne! ;)
Groaghach
Aug 27 2004, 14:42
Jag kommer att vara på plats som funktionär tillsammans med två till från kompaniet.
Vallentuna Hv-kompani.
Lycka till!! Speciellt ni...ja ni vet vilka ni är B)
Honkenhombra
Aug 31 2004, 21:06
Lite sent kanske men Dalarna var där o försvarade sin heder
Hade bara ett lag som slutade kring 30:e plats, bra kämpat.
Syster Håkan
Aug 31 2004, 21:20
Var malmö med?
Hallqvist
Sep 1 2004, 19:43
Vilken placering kom ni på då?
Mech.Inf
Sep 1 2004, 19:49
Vi från Älvsborg resulterade som andra och tredje bästa HvU patrull. Tyvärr lyckades vi inte bevara hedern som den bästa som åren innnan. Måste bli bättre tills nästa år.
Nästa år blir vi bäst! 2.a och 3:e är inte så dåligt heller! Men med kraven som Sgt Johansson har satt upp blir det väl rätt lätt att vinna med rätt innställning!
Härryda!
Hallqvist
Sep 6 2004, 21:31
Vilken otur att vi klippte segern som bästa hemvärnslag ; )
Men bra käpat alla.
Vi kanske slår er nästa år vilket vi förhoppningsvis gör! VAd hetter erat lag?
Hallqvist
Sep 8 2004, 17:04
Norrköpings Hemvärnsungdom
Då var det dags igen, årets riksungdomstävling vid hvss. vilka härifrån ställer upp. Ort, avd, samt antal patruller
sj: härryda, härryda kompani, 3ptrl
david_88
Aug 21 2005, 21:21
MSK, villka beföl kommer ni ha med er? Ok lycka till Syster Håkan, vi har din gammla sprit penna redo
Mvh. Hbg.
Karlstad, Karlstad HVU, 2 lag.
Själv är man i 2. lag.
Tror att det kommer ett lag från Rottna kompani i Sunne också.
SnowFlax
Aug 22 2005, 09:21
Åker som lagledare med ett lag från Kiruna HvU.
Dizzy_keys
Aug 22 2005, 12:32
Eftersom jag bor en 25 minuters promenad ifrån HVSS så ska jag givetvis titta på.
Laget i mitt hjärta är Karlstad 2.lag eftersom skoog tävlar där!
arvid_eriksson
Aug 22 2005, 13:05
ett lag från folkunga hvu
hmm, rottna känner jag igen. jag var på en kurs med en kille från rottna var i ånn sommaren 05 med denna person kommer tyvärr inte ihåg namnet
hmm.. ska förtydliga mig
Avd: Härryda kompani
antal patruller: 3
Med i patrull: 2
QUOTE (Dizzy_Keys @ Aug 22 2005, 12:32 )
Laget i mitt hjärta är Karlstad 2.lag eftersom skoog tävlar där!

Tikkanen
QUOTE (siros @ Aug 22 2005, 19:00 )
hmm, rottna känner jag igen. jag var på en kurs med en kille från rottna var i ånn sommaren 05 med denna person kommer tyvärr inte ihåg namnet
Hmm, jag känner inte personligen till Rottnas HVU, så det spelar inte så stor roll. ;)
Runqvist
Aug 23 2005, 19:26
Nu blev jag expressuppringd och ilurad att jag ska på HvSS, men en sak slog mig. Vilka grenar är det?
Orientering
sjukvård
avståndsbedömning & bestämning
Biathlon (springskytte)
fältskjutning (patrullskjutning dvs bara skjuta ej springa)
Målupptäckt
Terränglöpning
Handgranat kastning
Samband
Överaskningsmoment
finns även internationella gäster. finland samt baltiska stater
Skuggan
Aug 24 2005, 23:07
kan säga såhär på sluttampen att förra årets vinnare tränat stenhårt och är bättre än någonsin ;)
så, lycka till ni övriga deltagare, ni lär behöva det

//Skuggan (som inte är ungdom och inte deltar på Hvss)
berghaus
Aug 25 2005, 16:04
Göteborg, Stödjer

Härryda kompaniet

som lagledare för andra patrull... Just det Siros! Ta det lungt nu för nu är det jag som bestämmer över dig igen
Någon från Nijmegen 2004 eller 2005 som skall upp till tävlingen?
Det gäller att träna nu! Hade hand om Härryda kompaniets träning förra helgen och jag måste säga att alla i min patrull har blivit extremt mycket bättre på att skjuta jämfört emd förra året. Killarna har även lärt att kasta handgranat och lägga om sår väldigt bra, även om ni glömmer att söka efter sekundära skador ibland

Min orienteringsbana kanske var i värsta laget. HvSS-orienteringen brukar vara så enkel att man skrattar under hela springturen. Hoppas ni gör bra ifrån er så jag kan vara stolt över er! Ni har tränat hårt i år. Ni kanske rent av känner för att vinna i år? :P
Är det någon som deltog i vinterutbildningen i Ånn 2004 eller Fjällmarchen i Ånn 2004 som skal upp till tävlingen som lagledare / tävlande?
bohlin du är arbetslös glöm inte det. Sedan förstår jag inte hur du kan kalla EN träning för hård. Den nya patrullen dvs min ptrl har tränat en gång tillsammans.
QUOTE (Skuggan @ Aug 25 2005, 00:07 )
kan säga såhär på sluttampen att förra årets vinnare tränat stenhårt och är bättre än någonsin ;)
så, lycka till ni övriga deltagare, ni lär behöva det

//Skuggan (som inte är ungdom och inte deltar på Hvss)
Va? Träna innan? Nu förstår jag inte riktigt vad ni menar.
QUOTE (Påsen @ Aug 25 2005, 19:59 )
Va? Träna innan? Nu förstår jag inte riktigt vad ni menar.

x 2

Imorrn bitti bär det av till Örebro för uthämtning av vapen och sen blir det transport direkt till HvSS.
SnowFlax
Aug 29 2005, 16:44
Som ori.
Bilder, resultat m.m från årets tävling finns ute på HvSS hemsida:
http://www.hvss.mil.se
Skuggan
Aug 29 2005, 16:50
Grattulerar min kollega och hans ungdomar till segern...
bra kämpat i år igen
för er som inte förstod, förra årets segrare (Skaraborgs FBU) försvarade sin titel.
Man får väl gratulera ;)
För mitt lag så gick det väl inte lika bra. 45:e plats för oss, men vi hade kul iallafall.
Nimitz
Aug 29 2005, 21:48
Får börja med att grattulera Skaraborgsgruppens lag.
Måste säga att de som jag är mest imponerade av är de olika Baltlagen. Med den dåliga engelska de kunde och med de svårigheter de hade, inte bara i att förstå instruktioner utan även med helt ny mtrl som tex RA 146, så tycker jag att de gjorde en grym insats.
ahahahha hade en personlig konversation med den estiske officieraren i bastun, ni vet han med glasögon som delade ut pris till skaraborgsgruppenl, grymm man.
sedan var det en annan est officerare som hade ett tjejlag. han va så ball, under pistolskjutningen så fick han elt plötsligt för sig att sluta, mitt under skarpskjutningen lägger han vapnet å säger i dont like this, i go, han sket i avbryt eldupphör å inte nått markerande på tavlan han bara gick ifrån de avspärrade området.
på kvällen när vi skulle sova så gjorde denne lustige officeraren en annan sak, helt plötsligt blev han arg å sa i hate youth, no diciplin, å så gick han ut å tog en pressening som var åp veden å byggde ett vindskydd utanför tältet å sov. (inte mitt tält)
förövrigt verkar det som om de e vanligt med att balter har sömnsvårigheter. förra året sov vi med letter då plötsligt en lettisk officerare kastade sig u sovsäcken å skrek shutup somebodys tries to sleeps. dvs s efter varje ord. oj oj va vi fnissade
Balterna var, hur ska man säga, intressanta ;)
Speciellt intressant var hur fula BDUs faktiskt är, dom ser ju ut som kjolar.
Hehe balterna var ett kapitel för sig.
Men nu är det snart dags igen! Vilka springer man på däruppe? Kanske värt att anordna en soldf träff :P?
FBU - Sjölin
Jul 16 2006, 10:47
Försvarsutbildarna Sundsvall och SVK Härnösand kommer
Vi här i Hudik har inte ens blivit informerade om någon övning, fick reda på om den av en norsk kompis.
Övning? Nu yrar du kanske lite. Det är rikstävlingen för ungdomar vi pratar om. En del kanske ser det som en övning, men jag gör det inte. För mkt lök :P
FBU - Sjölin
Jul 17 2006, 20:50
Kommer ni då Sebbe

?????
Kristoffer
Jul 18 2006, 17:24
Jag ska till hvss
//Mvh Kristoffer
FBU - Sjölin
Jul 19 2006, 20:46
Ensam eller ? Berätta gärna vilka o vart ni kommer från
Borde kanske säga att det är FÄRS som kommer då med mig :P
Syster Håkan
Jul 20 2006, 22:31
Malmö kommer med mig som bannérbärande lagledare.
Kristoffer
Jul 21 2006, 11:34
QUOTE (FBU - Sjölin @ Jul 19 2006, 21:46 )

Ensam eller ? Berätta gärna vilka o vart ni kommer från

Jag kommer med härryda kompaniet
//Mvh Kristoffer
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.