Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hkp:er på Getteröns Flygfält/Varberg
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > LUFT
xteam
Efter en dag med paintball i Varberg hade jag vägarna förbi Getteröns Flygfält och såg där följande :

Samt lastbil med texten "Armens Vingar". Är det någon som vet om det är någon uppvisning på gång i Varberg snart eller om man precis missat den. banghead.gif

pansar2.png xteam

Edit : Varberg är namnet på en stad och ska därför stavas med stort V
Danne
The power of google......

Vingarnas schema

31 Juli. Varberg

Bland de sista officiella tillfällena att se en Hkp 11
xteam
Ahhh, många tack Danne. Det visar ju sig att dom kommer att vara betydligt närmare mig den 29:e (inom 4km), så nu blir det till att ladda DV-kameran och cykla iväg å plåta.

pansar2.png xteam
KD803
"Arméns" vingar - numera en del av Flygvapnet laugh.gif
achilleos
QUOTE (BJE @ Jul 26 2004, 08:13 )
"Arméns" vingar - numera en del av Flygvapnet laugh.gif

Ja, den gamla sanningen "det var bättre förr" kommer till sin rätt igen... unsure.gif
KD803
QUOTE (achilleos @ Jul 26 2004, 12:14 )
QUOTE (BJE @ Jul 26 2004, 08:13 )
"Arméns" vingar - numera en del av Flygvapnet  laugh.gif

Ja, den gamla sanningen "det var bättre förr" kommer till sin rätt igen... unsure.gif

Welcome to the Dark Side B)
Monikander
Skymtade delar av uppvisningen från stationen. Smattrade på helt underbart lite då och då. Sedan återgick jag till "Stalins hämnd " igen. Mkt bra bok hittils iaf camo.gif
AdamKalle
Varför har man "bundit fast" rotorbladen på den vänstra hkp:n? Har det med vinden att göra?
Yman
QUOTE (AdamKalle @ Jul 26 2004, 22:56 )
Varför har man "bundit fast" rotorbladen på den vänstra hkp:n? Har det med vinden att göra?

Det har mycket riktigt mer vinden att göra.
Är bladen inte surrade och vinden tar i så kan detta resultera i skador på blad, sleeve:ar och kropp efter att bladen kommer i gungning.

//Y
xteam
QUOTE (AdamKalle @ Jul 26 2004, 22:56 )

Mmmmm helikopter 11, den enda helikopter jag har haft äran att åka med. Hoppas man får läga att få åka någon mera gång, helikopter var nog en av de bästa upplevelserna att få åka med faktiskt.

pansar2.png xteam
xteam
Nu finns det bilder och små filmklipp från Arméns Uppvisningsgruppers föreställning i Fiskebäck idag att beskåda på min sida.

Mil-Pics

Önskas högupplösta kopior på någon bild får ni höra av er så fixar jag det i mån av tid.

[OT mode] Inom kort kommer även lite bilder från f.d LV3 att finnas där också[/OT mode]

pansar2.png xteam
helinerd
oj, schysst bildsajt!

Vad är det för ett roligt sexhjuligt fordon med nån slags container baktill som syns på en bild (Regementets dag Amf4 2004 / DSCN2293) aldrig sett förr...

Märke, modell?
helinerd
Den okända brittiska amfibiebilen är för övrigt en alvis stalwart. www.stalwart.org

En kul parentes om den är att ägaren i göteborg använde den för att få gratisplatser till Ulf Lundell när han spelade på trädgårdsföreningen får några år sedan, med påföljd att nån hysterisk tant ringde brandkåren om en lastbil som kört i kanalen...
xteam
QUOTE (helinerd @ Aug 20 2004, 04:42 )
oj, schysst bildsajt!

Vad är det för ett roligt sexhjuligt fordon med nån slags container baktill som syns på en bild (Regementets dag Amf4 2004 / DSCN2293) aldrig sett förr...

Märke, modell?

Det är en MAN, enligt rykten ska den kallas Tgb10. Finns en tråd om den Här.

pansar2.png xteam
Skuggan
Xteam, nu är du väl ändå ute och cyklar, den MAN du har bild på har 8 hjul inte 6.... dessuom är frågan redan besvarad ;)
achilleos
Håll er till ämnet nu! bong.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.