corneliu
Jul 24 2004, 00:11
Tycker iofs att det ser ut som en sex-hjuling?
;)
Precis. Ibland är man mer lättroad än vanligt.
Fordon tar vi i TPC.
*Flyttar*
//Yman, BlåGul
The Swede
Jul 24 2004, 10:36
Vad är det som skulle vara nytt med den?
det är ju inget som finns inom svenska FM iallafall.
Bilden är tagen på Eurosatory i Paris.
The Swede
martinator
Jul 26 2004, 10:13
Polaris har tilvlerkat 6-hjulingar i ganska många år nu. Men de varianter jag sett brukar till största delen vara beväpnaden med yxa, vinch och spade. Men grunkan på bilden borde ju vara något inför vildsvinsjakten
/martinator
Erik_G
Jul 26 2004, 10:30
Vad är det för ärtbössa de satt på den? Det verkar ju mer intressant än själva plattformen (som ju är liten och saknar band = ointressant).
/E
Snabeldraken
Jul 27 2004, 18:37
Åkte runt i en liknande sexhjuling idag och det är riktiga arbetshästar, tar sig fram mkt bra även där det är trångt och slukar inte en massa drivmedel. Jag tror det skulle vara bra att använda dessa för transport av mat och ammunition och dyl, särsilt om man kopplar på ett släp så kan den ju ta ännu mera.
Dylika fordon, dvs fyrhjulingar, har testats på K3 under 2001-2002. De användes, tror jag, bland annat som sjuktransport. Dessa fyrhjulingar tenderade dock att gå i sönder, antagligen för att de misshandlades av föraren. Jag undrar om de fortfarande används.
Runningback
Jul 31 2004, 06:19
Riktigt tuff, en ypperlig crosscountry maskin!
QUOTE (The Swede @ Jul 24 2004, 10:36 )
Vad är det som skulle vara nytt med den?
det är ju inget som finns inom svenska FM iallafall.
Bilden är tagen på Eurosatory i Paris.
The Swede

Jag var dar!
Kongsberg forevisade dessutom en jattebra Ksp-pryl for stridsfordonstak; kamera, IR, hela rasket. Jag stod tjugo meter bort och de zoomade in tillrackligt for att lasa det finstilta pa min ID-bricka.
Runningback
Aug 8 2004, 01:41
lite larvfötter gjorde väl inget?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.