Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bredband..
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
2Sharp
skytten
Men..nu är ju inte bredbandsbolaget det bästa som finns heller..
eskil
Hmmm. Religös propaganda? :P
Fu Gson
@skytten, BBB är överlägsna, jag surfar med gudomlig fart varje dag, gör du? wub.gif

Edit: förtydligande
snake
För mig funkar BBB relativt bra, om man bortser från den timmen som jag fick tillbringa i telefon med deras tekniska support, när de inte kunde "Nolla" mitt uttag.
Efter det så fungerar det ypperligt för mig...surfar görfort laugh.gif laugh.gif
tias
Tyvärr så kan ju inte alla få bredband av BBB banghead.gif
Här i Halmstad få är det bara ett fåtal än så länge men dom håller på att bygga stadsnät här.

Alla ni som sitter på Telia 500 och Telia 2000 ni vet om att ni kan uppgradera till Telia 8000 nu va. Ska max bo 3.5km från telestationen.

Hitnet

Telia 8000
Eynosh
Dom som har Telia 500 kan gratis byta till Tiscali (tiscali.se) och kolla i deras lista om dom ska uppgradera nätet där ni bor. Det blir gratis uppgradering från 0,5 mbit till 8mbit. 300 kr i månaden.
Dom har lovat att det ka bli klart i mitt område innan september clap.gif
skytten
QUOTE (Fu Gson @ Jul 20 2004, 09:34 )
@skytten, BBB är överlägsna, jag surfar med gudomlig fart varje dag, gör du? wub.gif

Jodå, de gör jag..
Har dock bara 10 mbit, väntar på att 100 ska dyka upp nån gång.
Operatören är givetvis skellefte kraft.
Fu Gson
Fick erbjudande om 100Mb/s för den måttliga summan av 599 :-.... till saken hör att de 599 lades ovanpå de 340 som jag redan betalar. Summa 939 spänn, klart ovärt med tanke på det fåtal som har 100mbits uppkoppling. Nu har de sänkt det hela till 5 eller 6 hundra, börjar bli lite sugen.... banan_rock.gif
Fu Kallenberg
QUOTE (tias @ Jul 20 2004, 10:14 )
Alla ni som sitter på Telia 500 och Telia 2000 ni vet om att ni kan uppgradera till Telia 8000 nu va. Ska max bo 3.5km från telestationen.

Såvida man inte sitter kopplad på en understation. Då går det inte att uppgradera. Varför hamnar man på en sån....suck! Källa: Telia

Detta innebär att varken BBB eller någon annan kan leverera snabbare bredband till mig.
Vargas
QUOTE (Fu Gson @ Jul 20 2004, 12:30 )
Fick erbjudande om 100Mb/s för den måttliga summan av 599 :-.... till saken hör att de 599 lades ovanpå de 340 som jag redan betalar. Summa 939 spänn, klart ovärt med tanke på det fåtal som har 100mbits uppkoppling. Nu har de sänkt det hela till 5 eller 6 hundra, börjar bli lite sugen.... banan_rock.gif

Själv kommer jag inte befatta mig med något "bredband" som inte är flatrate. Visst 300GB är hyfsat mycket, men skulle det dra iväg någon månad, så blir det dyrt, väldigt dyrt.
skytten
QUOTE (Fu Gson @ Jul 20 2004, 12:30 )
Fick erbjudande om 100Mb/s för den måttliga summan av 599 :-....    till saken hör att de 599 lades ovanpå de 340 som jag redan betalar. Summa 939 spänn, klart ovärt med tanke på det fåtal som har 100mbits uppkoppling. Nu har de sänkt det hela till 5 eller 6 hundra, börjar bli lite sugen....    banan_rock.gif

Sanslös prissättning tycker jag..
Betalar 250 spänn i månaden för 10 mbit.
Vissa byar utanför Skellefteå har 100 mbit och
betalar också 250 per månad..

Till saken hör att min kompis i kvarteret brevid
betalar 190 per månad för 100 mbit bostream uppkoppling.. sad.gif
Jeppe
Jag (eller min far biggrin.gif ) betalar 325:- i månaden för Vattenfall/Arrowhead 10mbits fiberlina. Och det funkar klockrent.
Yxa
Tja, själv är man arbetslös och får nöja sig med Telia ADSL (500 paketet) för 275kr/mån. Får duga.
Fu Gson
595:- kostar 100 Mbit/s med en begräsning på 300GB, precis som Vargas säger. Man kan tänka sig att BBB är lite nervösa och inte riktigt vet hur pass mkt trafik de som väljer 100Mbit kommer att ha, därav begränsningen. De som väljer 100Mbit är ju inte familjen X som kollar mailen och bokar besiktningen direkt. I sinom tid kommer säkerligen 100Mbit linan också bli flatrate.... man får hoppas på det iaf

@Skytten, sen har vi inget glesbygdsstöd här nere i söder sad.gif laugh.gif
SG OLSSON
klaga på ni.

Här blinkar dioderna på det pålitliga 56K modemet. Bredband, tja möjligen på skotern eller bandvagnen
målobs
Sunets lina funkar fint den. Tror den kostar 25 kr/mån i avskrivningar av kablar i huset eller något liknade.

B)

Målis
Fk Satan
Vi betalar runt 15kkr/mån för vår 33%-del i en 100Mbits lina (dedikerad) tycker jag är helt ok pris. och det är inte ngr begränsningar i överföringsmängder smile.gif))
NBC
losec
Ja, Sunet funkar fint. Gratis där jag bor (studentbostad).

Problemet är att många som inte kan datorer ligger på nätverket. Dessa har förstås ingen brandvägg eller antivirus vilket gör att nätet segar ner ibland.
snake
QUOTE (SG OLSSON @ Jul 20 2004, 20:53 )
klaga på ni.

Här blinkar dioderna på det pålitliga 56K modemet. Bredband, tja möjligen på skotern eller bandvagnen

Helt glockrent.... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
eskil
QUOTE (losec @ Jul 21 2004, 02:18 )
Problemet är att många som inte kan datorer ligger på nätverket. Dessa har förstås ingen brandvägg eller antivirus vilket gör att nätet segar ner ibland.

Och det skiljer SUNET från andra nät på något sett eller...?

/ Eskil, Sysadmin KTH
Phaser
Här finns inget bredband, möjligtvis "snålband" via telia.

Modemet glimmar så mysigt i mörkret så jag behåller det ett tag till ;)
Fu Kallenberg
QUOTE (Phaser @ Jul 21 2004, 15:26 )
Här finns inget bredband, möjligtvis "snålband" via telia.

Modemet glimmar så mysigt i mörkret så jag behåller det ett tag till ;)

Jag vill kalla det för "fisklina"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.