Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ny bemäning SSG120
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > MARK
69-1021934880
Tänkte bara att informera att SSG120 vagnen har nu fått sin rätta beteckning som GRKPBV 90120, alltså faller den in som en medlem i 90 familjen!

// Elias Mårtensson
86-1020721502
Härligt att höra från sin gamla vagn! Gjorde lumpen i org o metod försöket!
Några frågor: Har man löst laddningen av strix:n ännu?? Kan VC se ut, förutom genom periskop:TV:n??
tikvah
Vad jag förstod efter att ha klättrat runt i vagnen och tittat samt snackat med de Ansvariga på Hägglunds och Befälen på vagnen, så går det inte att ladda strixen via revolvermagsinen på baksidan (iofs inte så konstigt) utan det går endast då man eleverar rören till ett laddläge. VC hade ett vanliga periskop precis som på de andra 90 vagnarna. dock inbyggd för att minska radarytan. Någon Lemur såg jag dock ej. däremot uttag för en backningskamera (vilken de inte hade installerat då de inte hade hittat någon bra videoväljare).
86-1020721502
tikvah>>

Ledsen, men detta som du nämner är gamla problem: elevera i laddläge?? Undrar om vi inte klättrade runt på samma vagn o egentligen pratar om samma sak...
Dock kan jag inte låta bli att undra vilka vagnar ni hade på I19 när du säger att alla 90:vagnar hade periskop...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.