Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bokfråga
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Hotel Charlie One
Är det någon därute som läst Thomas Sanders "Lekplatsen" (The Playground)?
Enligt baksidan ska den vara non-fiction men jag är mer än lite skeptisk efter att snart läst halva.
IB2
Har nyligen avslutat den.

Vågar inte uttala mig om sanningshalten, men det var definitivt en spännade och läsvärd bok.

Den var bra på det sättet att det inte var en massa "pang", det var mycket förberedelser och planering. Det är också en bra beskrivning om det psykiskt nedbrytande i den typen av jobb.
Fu Sjöstedt
Läste den för ett tag sedan och håller med IB2 om att det är en läsvärd bok på flera sätt.
Vad gäller sanningshalten har väl en författare aldrig ljugit...? :P
Nåväl, även om det står "Non-fiction" så kanske berättelserna "friserats" lite till det bättre? Givetvis bara för att göra det trevligare för oss läsare i så fall. ;)

Jag är lite tveksam till att den är helt sanningsenlig, men det är min uppfattning (och hur som helst tycker jag det är en läsvärd bok).
akula
Som sagt en klart läsvärd bok. Gillar framförallt beskrivningen av de psykiska besvär författaren råkar ut för. Det är alltså inte bara att ruska på sig och komma med en cool oneliners efter en påfrestande händelse, min värld gungar.

Sen är boken säkert lite friserad, flera uppdrag ihopsatta till ett, olika människor smälter samman till en person i boken och så vidare. Men vad gör väl det när det är en bra bok.
Lt P
Jag läste den också för ett tag sedan. Mycket snabbläst och perfekt semesterlitteratur. Rekommenderas!
Fbj972
Lekplatsen är en relativt underhållande bok. Något som inte roade mig lika mycket var alla dessa stavfel man hittade i boken. Översättaren och korrekturläsaren behöver varsitt kraglyft.
Boston
Läste den för ett par månader sedan och jag tycker den var verkligen bra.
Jag tror på högt sannings innehåll mest får att det var mycket förberedelser och den psykiska pressen som beskrev sinngående.
Inta massa balla äventyr med ett kompani nedskuta ryssar och macho snack.
ThornBjorn
...och den handlar om...? unsure.gif
Vargas
QUOTE (ThornBjorn @ Aug 10 2004, 22:14 )

http://www.bokus.com/cgi-bin/more_book_inf...ISBN=9170011567

Verktyg: Googlebar
Tid till förfogande: 5s ;)
ThornBjorn
QUOTE (Vargas @ Aug 10 2004, 22:21 )
QUOTE (ThornBjorn @ Aug 10 2004, 22:14 )

http://tracker.tradedoubler.com/pan/Tracke...ISBN=9170011567

Verktyg: Googlebar
Tid till förfogande: 5s ;)

Aaa, det e uppfattat.... salute.gif
granQ
så nu har jag hittat hit efter sökt på google och inte forumet.

En sak jag funderar på är i ett av uppdragen (vill inte bli för detaljerad pågrund av dom som ännu inte läst boken) så tar han med sig 1 st m203.. och thats it.

Tycker själv verkar lite knas, min tanke vore snarare åt ljuddämpad mp5 liknande grej, bara jag som reagerade på det. Okey 40 mm mot lastbilar och ger rätt rejäl eldkraft åt en liten grupp men om man stöter på 2 som står vaktar och är ivägen så kanske inte en granat är det lämpligaste eller tror ni dom hade försökt ta dom "up and close" då.

Annars var det en mycke mycke bra bok som dessutom blev ännu bättre med dialogen om den ryska mi24 wub.gif wub.gif

EDIT: Till blågul, ni får gärna ta bort min tråd helt "playground av thomas sanders" samt kanske byta namn på denna med något liknande, blir lättare hitta istället för "bokfråga" om det blir mer böcker på propagandaministeriet..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.