Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Simmande PBV
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > MARK
valiant
På de gamla onda tiden, 1974 simmande man både med "S" vagnen och 302:an, är det någon som vet om man fortfarande simmar med 302:an?
98-1022933693
Vet inte hur det är idag, men senast våren -96 simmade vi med 302´an. Kolla in under "luckan" så har jag skrivit om just den händelsen.

Vi var de enda som simmade det året från Strängnäs...
EOD
Klättra runt på Patrian får en vecka sedan och han som körde berättade en sak som slog mig, vagnen (Pansarterrängbil 203) kan inte simma. Vet att SISU:n gjorde det men det har de plockat bort nu.

Annars är ju vagnen rätt så fin. AC, CD spelare och dörrar som öppnas med hydralik... Bara TV som saknas.

EOD
86-1020721502
90:an kan vada, ej simma! Dock är det inte tillåtet att vada med den under fredstid! Ett jävla jobb om man drabbas av översköljning nämnligen!
APC-mannen
PBV 302C simmar inte längre i alla fall. 302A simmade ju som tidigare har nämnts, men C-versionen är väl för tung.

SISU ska väl klara av att simma, men jag känner inte nån som gjort det. I Bosnien plockade vi dessutom bort propellrarna på min vagn.
The Swede
QUOTE (EOD @ Juni 29 2002,21:04)
Klättra runt på Patrian får en vecka sedan och han som körde berättade en sak som slog mig, vagnen (Pansarterrängbil 203) kan inte simma. Vet att SISU:n gjorde det men det har de plockat bort nu.

Annars är ju vagnen rätt så fin. AC, CD spelare och dörrar som öppnas med hydralik... Bara TV som saknas.

EOD

EOD.
Nu får du bakläxa.
Det finns visst tv i Patgb203.
Iofs bara till backningskameran men ändå biggrin.gif

I övrigt stämmer det att det inte går att simma med Patgb203.
Detta beror på att vikten ökat med allt tilläggspansar.

The Swede
EOD
Till skillnad från vissa andra så har ju en annan fått en åktur med den när andra inte ens kan ta ett kort på den... :P Undra vad medtraffikanterna tyckte om det när en 20 mm akan pipa följde dem.... Man har inte roligare än man gör det...

EOD
Doyle
Jag skulle inte vilja kuska runt i en Patgb203 biggrin.gif

Helt klart obekvämt å sitta i stridsutrymmet eller bredvid föraren. Det är juh bara föraren som har en ordentlig stol!

Tycker iof det är rätt bra plats där bak, men på tok för lågt i tak å mindre bra ryggstöd, även på stolen där framme till höger bredvid föraren(VagnC?).
The Swede
Doyle.
Jag tycker att stolarna är helt ok i Patgb203.
Nån större skillnad mellan förarstol och vagnchefsstol har jag inte märkt.

EOD.
Ok att jag inte lyckades få nån bild innan dom låste in vagnarna i Lentabhallen men det är iallafall vi som har nycklarna till den hallen och vagnarna är olåsta med startnyckeln i. smile.gif

The Swede
Doyle
Swede: På dom vagnarna som är levererade till Livgardet sitter det iaf en "riktig" förarstol i biggrin.gif

Det är väl en smaksak det där med stolarna. Själv tyckte jag att ryggstödet satt för lågt ner.
The Swede
Doyle.
Dom vagnar som finns på Ing2 har "riktig" stol även hos VC.
Stolarna i bakskåpet är även dom helt ok.
Ungefär som på en SL buss smile.gif
Stor skillnad mot bänkarna som sitter i SISUn.

The Swede
Doyle
va!??!!? har Ing2 "SL-stolar" i hela vagnen?

Fan va fusk!! :P

Livgardisterna har den där gamla "bänken" kvar..haha biggrin.gif
APC-mannen
QUOTE (EOD @ July 05 2002,19:11)
Undra vad medtraffikanterna tyckte om det när en 20 mm akan pipa följde dem....

Jag förmodar att du inte menar pipa, utan eldrör? smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.