Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Norsk Kustjägarsida (ej officiell)
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
69:an
Kan rekommendera er att ta en titt på nedanstående hemsida
kystjegerkommandoen

Här hittar ni privata filmklipp, bilder o artiklar om det relativt nya förbandet kystjegerkommandoen som Norge sätter upp.
Vissa av bilderna/filmerna är i mina ögon rent ut sagt korkade men döm själva.
Några IMF-situationerna verkar vara helt utan övningsledning, eller så har det bara lite mindre styrning i filmklippet Troppsvideo (201mb).

Dubbelglock posering med båda pekfingrarna på avtryckarna osv.

Ha det

//C
jake the snake
Ja den här killen såg ju dödligt farlig ut..............................

Edit: Vid närmare koll på bilderna så tycker jag att det här verkar vara någon sorts musse pigg verksamhet. Inte speciellt seriösa bilder där inte.

Kanske norrmän överlag har närmre till fjanterier med vapen och kameror? Jag tänker även på den berömda "Sprengningseksperterne" Filmen där det skjuts vapen på bilar och meloner och annat. Givetvis även på hund-filmen från kosovo.
Även om det var rätt att skjuta jyckarna, så var det kanske inte så snyggt att göra en film om det efteråt.
Nifelhel
Det var fanimig det sämsta jag sett på länge vad det vapenhantering. Idioterna borde .

Det är en sådan oerhörd bristande respekt för skjutvapen som man ser på bilderna. Inget annat än skolexempel på hur man INTE skall göra. Dumt att släppa lös ungdomar med skarpa vapen... :(

Har Norge köpt extremt stora Glockar eller är det fullt med smurfar bara?
Hotel Charlie One
Finns verkligen detta förband på riktigt???
Snälla säg att det är en airsoftförening så jag kan köpa en sån vapenhantering...
Kimster
och där slutar vid med bildbashingen... så slipper jag låsa denna...

/ Kimster
BlåGul
KaffeKalle
QUOTE (Kimster @ Jun 22 2004, 21:24 )
och där slutar vid med bildbashingen...    så slipper jag låsa denna...

Förvisso, men även Kimster skulle kunna hålla med om att det ÄR rätt oseriöst av dem, speciellt som det är ett kustjägarförband.

...vilket leder till nästa fråga: är de norska "Kystjegarna" i klass med våra svenska? Är de värnpliktiga eller yrkes?
Jag kanske är en smula fördomsfull nu, men några av dem ser rätt klena ut också..

edit: Kimster, kalle på det, jag brukar hålla mig stilla med bild-bashing...och själv hålla mig undan kameran.. ;)
Kimster
Vad säger er att det inte är softairguns ?
oseriöst eller inte, KJ-förband eller inte, även Kaffekalle vet om vad som bruka hända så fort det dyker upp bilder där folk beter sig på ett sätt som inte tilltallar medlemmarna här.

Att jag säger till redan nu är bara att eventuellt slippa behöva radera skiten sen.
jake the snake
QUOTE (Kimster @ Jun 22 2004, 22:55 )

Det här:
Ing
QUOTE (jake the snake @ Jun 22 2004, 23:01 )
QUOTE (Kimster @ Jun 22 2004, 22:55 )

Det här:
**

Lugnt, han ser ju in i patronläget (dock lite olämpligt genom pipan) på båda pistolerna genom kameran.. de är ju inte laddade.

blink.gif
jöjje
att ställa upp folk och be dom sikta mot en brukar vara ett sätt att ta reda på om dom har rutin på att hantera vapen eller ej! i synerhet om en kamera är med i leken biggrin.gif
SNAFU
Inte tänkt på att det finns automatisk "avfyrning" med timer på kameror??
Det kan ju vara fotografen som håller i pistolerna... dvs det behöver ju inte vara
någon framför pistolerna.

//Erik
jöjje
jo, eller hur!?

SNAFU
@ Jöjje: ho ho, tänk vad de kan göra i photoshop nu för tiden (stor skopa ironi)

Du har rätt, jag har fel... biggrin.gif
De var visst dummare än jag trodde...

//Erik
ARN
Skönt att svenska soldater aldrig skulle göra något liknande... ;)
FkN
Efter I1 kuppen 1996 så är ju alltid alla vapen inlåste efter tjänstetid, verkar uppenbarligen inte vara så i grannlandet!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.