Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Efterlysning - Film!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Peter_PB
Hej!

Efterlyser namnet på en film som jag såg på femman (?) för ungefär 4-5 år sedan. Den gick i två delar och handlingen krestade om en familj som flyttar ut till landsbygden (i USA). Väl där börjar mannen att umgås med traktens högerextrema kretsar (läs KKK, rebeller, nazism).. Familjen förändras och gamla vänner känner inte igen dem längre när alla i hushållet har ett gevär för att skydda gården med. Speciellt frun går igenom en personlighetsförändring (mot det värre..)

Detta drog till slut till sig uppmärksamhet och polis kom dit för att undersöka, slutade i en mindre strid (?) --- Kommer inte ihåg handlingen riktigt--- och till slut kallas National Guard in för att bekämpa familjen. Våldsamheter följer? 3.gif

Har sökt här på forumet, samt google..Men förgäves!

Jag TROR att den heter något i stil med "Battle at XXX Bridge/Ridge"..

Någon som känner igen detta drama?
Tivaljör
The siege at Ruby Ridge?
Peter_PB
JAAAA! Tack!

Kanske inte betyder något för er, men jag kommer ihåg att jag garvade så till filmen..

Edit: Ja, den kanske inte var så rolig när man tänker efter, har ju bara ett par luckor från filmen..Smaken är som baken!
Raffsec
Jag har väldigt svårt att se det roliga i filmen framför allt med tanke på att händelsen har ägt rum på riktigt. Om du söker på nätet på Ruby Ridge så lär du få reda på en hel del. Det dras en hel del paraleler mellan den och Waco händelsen.

HV.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.