Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Äntligen BA01:s saknade foto.
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > SOLDINT
BigJoe
Bataljonsfotot som blev taget i Danmark före resan ner till Bosnien.
Hittar ni här.......... http://www.ba01.se/
Unicorn
Åh, äntligen - efter allt baxande, parkerande och tio år.

Själv står jag framför SISU-fordonen längst ut på högerflajen (V/E), för den som nu absolut inte var intresserad...
Hotel Charlie One
Hurra! Jag tycker minsann att jag ser mej själv framför ett av de vita fordonen! biggrin.gif
Haegg
QUOTE (Unicorn @ Jun 17 2004, 14:01 )
Åh, äntligen - efter allt baxande, parkerande och tio år.

Själv står jag framför SISU-fordonen längst ut på högerflajen (V/E), för den som nu absolut inte var intresserad...

Jag tror minsann att jag står i den häraden också. Man är en av de blåa plupparna i i det gråa töcknet.
Hotel Charlie One
OT:
En av våra vagnar bogserades vid defileringen förbi batpappa. Han var INTE road...
Slut OT
henke
Det tar emot att säga det, men det är sällan man dyker på en hemsida med det utseendet. Ändå stoltserar ROSLAGEN progammering med en banner som upprättare av sidan. blink.gif

Snälla någon hjälp dem! Eller måste jag göra det själv? BA01 förtjänar bättre och något måste göras. Borde ta högst 1-2 timmar att fixa.

Tips:
Bilderna är inte förminskade i bildbehandlingsprogram utan nedskalade med HTML kod, de är egentligen mycket större. Kopiera och klistra in länken till resp bild i ett nytt fönster så ser du dem i stort format.
Haegg
Kom igen Henke. Se sidan som ett eko från en svunnen tid. Den håller samma standard som hemsidor gjorde när BA 01 gav sig ut i världen. Den är något av en digital version av en sparad lanthandel invid en gammal riksväg. smile.gif
Ace
Ni får ha överseende med ett dåligt minne (jag börjar väl bli gammal), men jag kommer inte ihåg om min strivagn står längst fram till höger eller vänster i TL gruppering ;)

(TL står längst till vänster på bilden)

FN1.gif
BigJoe
Nä Ace ditt minne är inte dåligt, det var ju inte igår direkt som vi stod där i regnet och små frös. Visst var den trevliga stridsskjutningen före fotograferingen?? 7.gif
Har iaf en trevlig videoupptagning på den. Men jag missade F16(visst var det en sådan?)flygmaskinen som flög ultra sakta och ultra lågt när vi stod uppställda.
Ace
Vad jag kommer ihåg (minnet...) så var det en rote F-16 som defilerade förbi direkt efter fotograferingen i min-fart. Häftigt!

[OT] Det var ungefär lika imponerande som när TL 3 begärde CAS under en eskorteringsövning och en rote F-16 dök upp 3 minuter senare! Det var inte bara Ace som tappade hakan då blink.gif TL 3 i internradion: "det här blev dyrt..." :P [/OT]
Adam Wilhelm
Där stod man... laugh.gif
Statoil
QUOTE (Ace @ Jun 18 2004, 10:45 )
[OT] Det var ungefär lika imponerande som när TL 3 begärde CAS under en eskorteringsövning och en rote F-16 dök upp 3 minuter senare! Det var inte bara Ace som tappade hakan då blink.gif TL 3 i internradion: "det här blev dyrt..." :P [/OT]

Vad är CAS?
Adam Wilhelm
Close Air Support.

Flygunderstöd.
JBP
hmmm kan inte se sidan? blyg.gif
The Swede
QUOTE (JBP @ Jun 3 2007, 16:25 ) *

Kan det bero på att länken är två år gammal?
Sidan är tyvärr, eller dessbättre, nerlagd.

The Swede pansar2.png
kefl
QUOTE (The Swede @ Jun 3 2007, 17:05 ) *
QUOTE (JBP @ Jun 3 2007, 16:25 ) *

Kan det bero på att länken är två år gammal?
Sidan är tyvärr, eller dessbättre, nerlagd.

The Swede pansar2.png

Ni får kolla in denna webplatsen istället! Under uppbyggnad.

Visit My Website

mvh/Kenneth
repplut/str
Thess Vita
Lite OT, men passar ingen annanstans: Någon som har bilden från BA01-reportaget i Slitz eller Café där alla utom en viss forumbroder såg ledsna ut?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.