Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tour of Duty / "Pluton B i Vietnam"
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
stefanf
Nån som vet om det är reprisering på gång av serien? Finns den på DVD?
Raffsec
IMDB är en bra sida när det gäller filmer och serier

IMDB BOARD och enligt detta så ska säsong 1 släppts på DVD

AMAZON och detta hitta jag efter lite sökande till

HV.gif
Larzner
Va in å läste lite på amazon då jag oxå va intresserad av att köpa serien.. tyckte den va riktigt bra när dom sände den på tv.
MEN dom har ju tagit bort all bra musik ur serien så nu blir det definitivt inget köp! Kasst tycker jag iaf.. vad tycker ni??
D-G
Tagit bort all musik? Ingen paint it black och animals "we got to get out of this place"...??

dåligt!
Rickard N
Hurdå?
Var det inte musik under typ delar av patruller eller flygscener? Är det tyst då?
stefanf
Va? Hur har det gått till, och framförallt varför? (musiken alltså).
Raffsec
QUOTE (stefanf @ Jun 16 2004, 12:49 )
Va? Hur har det gått till, och framförallt varför? (musiken alltså).

Min teori är att det är av upphovsrättsliga skäl.
Oavsett anledning så är det ju lite musiken som gör stämmningen.
:(

HV.gif
Larzner
What's missing, as longtime fans will immediately note, is the theme song (the Rolling Stones' "Paint It Black") and much of the vintage rock music that played throughout the series. They've been replaced by generic (if effective) library tracks, which may lessen the impact of certain favorite scenes for viewers familiar with the broadcast versions.
Amazon.com

Det står inget om anledningen men min gissning är att det skulle bli för dyrt. Upphovsrätten å allt sånt gör ju att dom måste betala artisten för att använda musiken.. å då sticker ju kostnaderna iväg. Min gissning iaf.. med andra ord så håller jag med föregående talare ;)
stefanf
Jag tror det samma. Men ändå - när serien från en början släpptes så måste dom ju ha kollat upp sånt, och köpt tillstånd.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.