Gjorde skyddsvaktsutb. för ett par månader sen, har för mig att man ska få ett intyg efter att man klartat utb. När får man det i så fall?
The Swede
Jun 13 2004, 09:29
Det beror på.
Gjorde du det inom HV? Isåfall är det inte säkert att du får ett intyg utan det är endast noterat på din MD-grupp.
När jag gjorde skyddsvaktsutbildning på Ing2 fick jag ett intyg men inom HV har jag inte fått något.
The Swede
Jag gjorde det på A9 genom HV, men är med i lottorna med placering på F7. Har för mig att dem sa något om att vi skulle få ett intyg, som skulle med till högvakten.
TangoXray
Jun 13 2004, 13:26
Jag fick inget intyg när jag gjorde min utbildning i HV.
Men när jag senare behövde ett för en anställning, så tog jag bara kontakt med dom ansvariga, och så fick jag ett...
/TangoXray
Vem tar man kontakt med för att kolla upp det då?
Kimster
Jun 13 2004, 15:28
Börja med din Skyddsvaktsinstruktör, därefter din kompch/batch eller din MD-grupp/handläggare, eller annan chef på motsvarnde nivå beroende på inom vilken oragnisation.
Oki, tack för hjälpen, ska ta och ringa lite samtal imorgon då.
Mailade F21 for nagra manader sen for att fraga om jag nagonsin skulle fa det skyddsvaktsintyg jag borde ha fatt - de sa att de skulle kolla, och jag har inte hort nagot sen dess. Ganska kasst, tycker jag.
Dahlberg
Jun 14 2004, 12:27
Jag och - vad jag tror - alla andra i Hv i Uppland har fått ett litet sött militärt-skyddsvakts-leg... Det var skyddsvaktsinstruktörerna som delade ut dessa, efter att de gått förbi Chefen som fått skriva på...
Lt.Beavis
Jun 14 2004, 20:18
Har fått ett litet rött fint inplastat kort, "Militär Skyddsvakt" själv. Fick det ca en månad efter jag gått repetionsutbildningen. Har gått grundkursen för 5 år sedan, fick även ut ett likadant då, så är inne på mitt andra nu.
krp_caesar
Jun 18 2004, 12:05
QUOTE (DodeN @ Jun 13 2004, 09:58)
Gjorde skyddsvaktsutb. för ett par månader sen, har för mig att man ska få ett intyg efter att man klartat utb. När får man det i så fall?
QUOTE (Dahlberg @ Jun 14 2004, 13:27 )
Jag och - vad jag tror - alla andra i Hv i Uppland har fått ett litet sött militärt-skyddsvakts-leg... Det var skyddsvaktsinstruktörerna som delade ut dessa, efter att de gått förbi Chefen som fått skriva på...
Hmmm, inom Livgrenadjärgruppen så får vi bara en liten notering på framsidan av hv-legget (med en siffra, tror att det är en 4:a) som säger att man är behörig som skyddsvakt.
Det tog 2 år för södra skånska gruppen att få fram mitt intyg.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.