Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Seriösa fältbilder
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Filmsalen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
optimus
då gör vi ett nytt försök och hoppas att bilderna funkar nu!
det blev inte så många bilder, främst pga att min kassa kamera gjorde dom suddiga angry.gif
bilderna blev lite mindre nu för att sidan jag la upp dom på har en gräns på 250 kb men om nån vill ha bilderna så skicka bara ett mail!

aja här kommer dom!

fronten på vagnen

havet

tornet

två vagnar i sol uppgång

våran vagn

6n.gif
ollevarm

Dalarna insats tar kriget till fi.
LUK
Mastbygge i Voullerim
NordicFear
hmmm.... får inte länkarna att fungera, annars hade funnits finna bilder på när vi övade skyttelinje, men kan ses på Stabotross.tk
Fu Pedersen
Vår första övning i målangivelse. http://home.swipnet.se/p10sommarkurs/palsson.jpg

Övn Svea04 i Stockholm. Under STA på P10 fick vi höjd beredskap. Mitt i natten åkte vi upp till STHLM med ett par kompanier med uppgift bevaka. Detta på väg till en SIB övning dagen efter. Senare på kvällen stred vi i Värta?Hamnen. Rikgit Cool att strida bland civilister! http://home.swipnet.se/p10sommarkurs/sthlmvagn.jpg

Har dåligt med stridssituationer på bild...hmm...troligen var man väl för upptagen med annat just då...

/marie
LUK
Ok, lägger väl upp en bild om strid också då... Synd att man inte hade handskar på sig på bilden, men det var för varmt... Bilden hade sett bättre ut dock. Fin afro på hjälmen.

Övning i kusträsk
madog
QUOTE (LUK @ Dec 1 2004, 18:21 )
Ok, lägger väl upp en bild om strid också då... Synd att man inte hade handskar på sig på bilden, men det var för varmt... Bilden hade sett bättre ut dock. Fin afro på hjälmen.

Övning i kusträsk

Gulligaste hjälm-kammot hittils! wub.gif
Ser riktigt naturnära och mysigt ut med blåbären i förgrunden.

EDIT: Förtydligande
ollevarm
Desperata avvärjningsstrider i Fagerstakittlens stålverk

Edit: bilden var för stor
madog
Från typ januari eller nåt sånt. Jag med "röda korset"-bindel

Paus under soldatprovet. Jag närmast i bild.
Yonazarith
Vapnö, Halmstad. Jag till vänster.

Ringenäs, Halmstad.
Skoog
Här är en bild från en ungdomsvinterkurs 509 i Hemavan:

http://75thrangers.us/~skoog.w/vkbild.jpg
Nordh
Syster Håkan, fin bild från höstlövet. vill du se fler gå in på ungdom.trellebort.se och kolla bildarkivet. smile.gif
PIC
Här kommer några bilder från Vinterled i Luleå 2005.

[Jag som VC i 4021an]

[Frr i stan]
Cheeky
bifogar en länk till en liten bildserie om hur man välter med bärgarvagnen ohmy.gif

http://web.telia.com/~u14129591/bargarn/index.html

tillägg: Ingen skadad.
steelspear
@ Cheeky
När hände det där? Var det den 90:an som välte under ASÖ05? Och vilket förband var det? ohmy.gif
Strix
@ steelspear: Nej det var inte 90:an som välte under ASÖ:n. Det här hände efter en plutonsövning.

Bidrar med en bild från SIB-övning i Norrköping som MSS anordnade

Edit: Fel övning
Cheeky
QUOTE (steelspear @ Apr 10 2005, 22:41 )
@ Cheeky
När hände det där? Var det den 90:an som välte under ASÖ05? Och vilket förband var det?   ohmy.gif

Det hände v503 på P4/Kvarn...tur att ingen blev skadad. Den vagnen som välte under slutövningen var från P18 och välte oxå i Kvarn fast under ASÖ som sagt. Ingen skadad vid något av tillfällena som tur är.

EDIT:Stavfel
Meradan
QUOTE (Cheeky @ Apr 10 2005, 22:50 )
bifogar en länk till en liten bildserie om hur man välter med bärgarvagnen  ohmy.gif

http://web.telia.com/~u14129591/bargarn/index.html

tillägg: Ingen skadad.

Så det var därför som det var lite konstiga märken i diket där. Tyckte väl att det spåren som gick i diket var en aning underliga när vi grupperade i det området under slutövningen
johanp
QUOTE (järnhink @ Apr 10 2005, 20:15 )

Är du med på denna bild?
johnson
lite OT

Det hände v503 på P4/Kvarn...tur att ingen blev skadad. Den vagnen som välte under slutövningen var från P18 och välte oxå i Kvarn fast under ASÖ som sagt. Ingen skadad vid något av tillfällena som tur är.

Kan ju tillägga att det smällde på ganska bra i vagnen när vi välte och att det som sades över radion efteråt lät ganska konstigt.
det var bara tur att ingen skadades.

-SU från MU3 vi har vält, spolhallen väster därom 50 m....
strvkomp
Några bilder från I19 regementets dag, 04.

//Strvkomp
Strix
SIB i Norrköping, skyttesoldater patrullerar området runt vår VCP

storstark
QUOTE (Cheeky @ Apr 11 2005, 09:20 )
QUOTE (steelspear @ Apr 10 2005, 22:41 )
@ Cheeky
När hände det där? Var det den 90:an som välte under ASÖ05? Och vilket förband var det?   ohmy.gif

Vagnen som välte var inte från P18 utan P10. GB:n som ramlade ur vagnen hade tydligen en jävla tur. Det som gjorde att han klarade sig var att han hamnade i diket, om han skulle hamnat lite fel skulle han blivit skrotad av tornet.
jed
QUOTE (strvkomp @ Apr 11 2005, 18:01 )
Några bilder från I19 regementets dag, 04.

<bilder borttagna>
Bild

//Strvkomp

Vad har de på huvudet? Är det hjälm90 utan hjälmdok eller en annan hjälm?
Jag tycker att den ser lite annorlunda ut...
Honkenhombra
Kunlig inspektion i Dalarna
RaVeN
En till puff
Bubba
QUOTE (Nordh @ Apr 7 2005, 15:46 )
Syster Håkan, fin bild från höstlövet. vill du se fler gå in på ungdom.trellebort.se och kolla bildarkivet. smile.gif

Rättelse på Länken
Rätt länk är www.ungdom.trbg.se
MVH Bubba (som för övrigt e med på gasnka många bilder på sidan då jag e aktiv i trelelborgs ungdomsavdelning)

[EDIT stavfelsnisse]
FrOst84
Den här vart jag rätt nöjd över, är från Korsö förra sommaren.. B)

LK100
Korridorsförfarande. Notera spårljuset som går genom pappfiguren. Drillad KSP-skytt clap.gif och fotograf.
Bilden
(STOR bild)
Fbj972
Det där gick ju bra.. Klåparen försöker lägga in en bild...
slipzen
*RADERAD*

Och jämställdheten tog ett stort steg bakåt.

/Edit : Slipzen tar nu och tänker till och kommer i fortsättningen inte posta oseriösa bilder på detta forum om han vill fortsätta sitt medlemskap.
Glömde du att läsa vad som gäller innan man postar här kanske...
/ Kimster BlåGul
Fredriksson

Annan forumsmedlem samt undertecknad har skoj i vårsolen.

O-plats i skärgården.

Snart smäller det. Mitt i natten någonstans i Norrland.
Mats

Pansarskyttepluton tar närstrid.

Soldater ur Östergötlands Befrielsefront blir visiterade efter att deras Tgb 13 fått sammanstöt med ett Strf 90.

Stridsvagn 122 och pansarskyttegrupp i bebyggelse. Undrar om inte föraren är forumsmedlem?

pansar2.png
arvid_eriksson

sjukvårdsutbildning
Innuendo
Framryckning mot fientlig stabsplats

Väl framme vid stabsplatsen

Rokare
Inga poser, inget planerat, fångat i sekunden...

Skyddsvaktens dilemma.. "Nej men hallå där, släpp min kompis, du ser ju inte frisk ut.."

Lurifix
Hur bär ni er åt egentligen när ni tar alla bilderna?

Vissa bilder ser det ju ut som att ni gör en "attack" så slänger ni då upp kameran och börja fota?
Vad tycker befälen om det? För det blir ju i princip en soldat mindre i hans grupp
Skuggan
QUOTE (Lurifix @ May 29 2005, 21:34 )

Vissa bilder ser det ju ut som att ni gör en "attack" så slänger ni då upp kameran och börja fota?
Vad tycker befälen om det? För det blir ju i princip en soldat mindre i hans grupp

ett bra läge att ta kort är ju när man av blågul/motsv blivit utdömd som skadad/dödad osv smile.gif

annars kan man ju alltid be någon som inte deltar aktivt i momentet att ta kort smile.gif
Fk Satan
QUOTE (Lurifix @ May 29 2005, 20:34 )

Vi fortsätter denna diskussion i tråden Att fotografera i fält
optimus
ingen som har nå server där man kan slänga upp 2 jättesmå sköna filmsnuttar som jag tog under förra året? lite strf9040 salvor å mökerskjutning 6n.gif
optimus
för å hålla igång den här trevliga tråden kastar ja upp en länk till en bild som webbredaktionen på I19 tog på våran vagn i Lomben 6n.gif

Strf 9040
madog
QUOTE (optimus @ May 29 2005, 21:40 )
ingen som har nå server där man kan slänga upp 2 jättesmå sköna filmsnuttar som jag tog under förra året? lite strf9040 salvor å mökerskjutning  6n.gif

http://upl.silentwhisper.net
Gator

2 grp IP Nord, LGG övar inbrytning o genomsök.
HV.gif
The Swede
Vad är det som 3:e man har på ryggen?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.