Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Istället för hemlös
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Haegg
Vad gör man om man är Vietnamveteran och frun institutionaliseras, man förlorar jobbet, pengarna tryter och man fruktar ett liv som hemlös? Jo man tar sin lilla dotter och traskar ut i skogen och startar ett nytt liv.

http://www.katu.com/news/story.asp?ID=67497
Fallschirmjager
Faan vad fränt. Dock välldigt tragiskt. Hoppas att det löser sig för dem.
FK H
En riktig solskenshistoria.

Inte bara det faktum att det fortfarande finns människor som kan "kliva av" samhället och ta vara på sig själva är glädjande utan även den djupa kärleken mellan en ensam man och hans barn värmer hjärtat.

När man läser artikeln får man perspektiv på livet. Vad är viktigt? Värme? Rinnande vatten? "Civilisation"? Nej - det enda som betyder något är kärleken till de som står en nära och att man får leva det liv man valt.

Detta skulle säkert bli en bra film med tanke på hur sentimentala amerikanare är. Varför inte starta en liten insamling här på SoldF och skicka en donation till den omnämnda fonden?

Det denne man har gjort skulle vara omöjligt i Sverige där storebror har total koll på sina småbröder med personnummer och annat. Här hade socialen tagit dottern och pappan blivit inlåst.
Gugge
QUOTE (FK H @ Jun 9 2004, 08:44 )
En riktig solskenshistoria.

Inte bara det faktum att det fortfarande finns människor som kan "kliva av" samhället och ta vara på sig själva är glädjande utan även den djupa kärleken mellan en ensam man och hans barn värmer hjärtat.

När man läser artikeln får man perspektiv på livet. Vad är viktigt? Värme? Rinnande vatten? "Civilisation"? Nej - det enda som betyder något är kärleken till de som står en nära och att man får leva det liv man valt.

Detta skulle säkert bli en bra film med tanke på hur sentimentala amerikanare är. Varför inte starta en liten insamling här på SoldF och skicka en donation till den omnämnda fonden?

Det denne man har gjort skulle vara omöjligt i Sverige där storebror har total koll på sina småbröder med personnummer och annat. Här hade socialen tagit dottern och pappan blivit inlåst.

Påminner om en god vän till min pappa, som fick sin 4åriga dotter tagen av socialen, när han satt i en park för en vecka sedan och tittade när hans dotter satt och lekte, felet var att han drack en öl på bänken han satt på... banghead.gif
Tivaljör
"What was so clear was that their living conditions were unacceptable, but their relationship was a real deep love and caring for each other," Barkley said.

"Unacceptable living conditions"....
Undrar hur många i tredje världen som bor under liknande förhållanden, med värre klimat. Med betydligt större familjer.
dxl
QUOTE (Gugge @ Jun 9 2004, 11:56 )
Påminner om en god vän till min pappa, som fick sin 4åriga dotter tagen av socialen, när han satt i en park för en vecka sedan och tittade när hans dotter satt och lekte, felet var att han drack en öl på bänken han satt på... banghead.gif

Har mycket svårt att se hur skulle vara enda anledningen till att ett barn blir omhändertaget.
Det ska upp till bl.a tingsrätten innan socialen kan ta ifrån en förälder sitt barn och jag har myket mycket svårt att se hur man skulle kunna gå med på att omhänderta ett barn enbart för att pappan tar sig EN öl.
(då skulle många föräldrar bli av med sina barn vid midsommar t.ex)
Gugge
QUOTE (dxl @ Jun 9 2004, 17:50 )
QUOTE (Gugge @ Jun 9 2004, 11:56 )

Påminner om en god vän till min pappa, som fick sin 4åriga dotter tagen av socialen, när han satt i en park för en vecka sedan och tittade när hans dotter satt och lekte, felet var att han drack en öl på bänken han satt på...  banghead.gif

Har mycket svårt att se hur skulle vara enda anledningen till att ett barn blir omhändertaget.
Det ska upp till bl.a tingsrätten innan socialen kan ta ifrån en förälder sitt barn och jag har myket mycket svårt att se hur man skulle kunna gå med på att omhänderta ett barn enbart för att pappan tar sig EN öl.
(då skulle många föräldrar bli av med sina barn vid midsommar t.ex)

Han genomgår rättegångar nu, det var huvudanledningen för att gå igenom processerna. :(
dxl
@Gugge
Då är det knappast EN öl i en park det gäller.
Du får ursäkta om jag låter hård och elak men min erfarenhet av sånt här är att det behövs mycket mer både utav öl och utav tragik för att något sådant ska hända.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.