Sommarjobbssesongen har ju kommit igång, så då Undrar jag, vad ha ni som sommarjobbar för stimulerande arbetsuppgifter?
Själv är jag bagare nu under sommaren, bakar ca 3 ton bröd per natt, kom just från jobbet.
Men vad gör Du!?
APC-mannen
Jun 4 2004, 05:55
Ska strax åka till sommarjobbet som hörselvårdstekniker. Har jobbat som det innan jag började plugga.
Förrådsman, 4 veckor, Lv6.
Lindeberg
Jun 4 2004, 08:02
Jag jobbar med journaler på sjukhuset.
Sortera in
Plocka ut
Leta upp
Skicka ut
Ta emot
åtta veckor, så det hinner bli någon vecka semester innan och efter också

Det viktigaste är väl att man får ha uniform på sig, en vit.
"Insats Hv" nisse
Jun 4 2004, 09:13
Gruppboende för 5 gravt handikappade människor, Graveyardshift samma som i fjol. Sen militär skyddsvakt när det behövs. bara så man får ta på sig de gröna ibland..
Fast nu är det SOMMARLOV!!! en liten stund... Klar med år 1 i skolan
QUOTE (Marzocchi @ Jun 4 2004, 09:02 )
Då har du säkert fått ett brev från mig nån gång eftersom det ingår i mina arbetsuppgifter på det lilla företaget inom den stora koncernen inom den hemska försäkringsbranchen.
Äsch jag har ju inget sommarjobb, även om jag knappt är ledig nånting i sommar.
WinterMute
Jun 4 2004, 09:38
Förser södra Stockholm med omnejd med saker och ting av prima folierad spånplatta...
// WM
Blir inget sommarjobb för min del ska vara rädd om min 18 dagars sommarlov innan inryck =) därimot hultsfred
Lindeberg
Jun 4 2004, 09:55
QUOTE (Karin @ Jun 4 2004, 10:25 )
QUOTE (Marzocchi @ Jun 4 2004, 09:02 )
Då har du säkert fått ett brev från mig nån gång eftersom det ingår i mina arbetsuppgifter på det lilla företaget inom den stora koncernen inom den hemska försäkringsbranchen.
Äsch jag har ju inget sommarjobb, även om jag knappt är ledig nånting i sommar.
Säkert

Brukar komma 1-2 sådana per dag från olika försäkringsbolag.
Mr_mEtZ
Jun 4 2004, 10:03
Jobbar som förman på Marinens sommarskola Märsgarn i sommar blir nog riktigt kul
Morvalion
Jun 4 2004, 10:09
Själv förser jag folkmed medeltida paviljonger och en del rustningsdelar.
Brigadgeneralen
Jun 4 2004, 10:14
Sommarjobb?
På sommaren skall man väl vara ledig, tror att det heter semester. Vet att man kan vaccinera sig mot denna folksjukdom.
Man skall vara rädd om sig...
samband
Jun 4 2004, 11:30
Sommarjobb nej sommarlov nej. 11 juni student! 12 juni bal! 13 juni åka till Ing 2! 14 juni inryckning så det blir varken sommarjobb eller sommarlov i år.
Eller ja, lite sommarlov helgpermis och förhoppningsvis v 29 v30 ledig om inte vakttjänst på Ing 2.
Private Haze
Jun 4 2004, 13:01
Jobbar som tryck och yttrandfrihetens långa arm... nämlingen tidningsbud... :(
Fk Satan
Jun 4 2004, 14:17
Jobba vad är det?
jag ska vara ledig hela sommaren, och ladda för uppsamlingstenta i augusti... Sedan ska jag ha ngr veckors-möpande oxå

))
Syster Håkan
Jun 4 2004, 15:06
Usk elev på handkirurgen
Kraftverksingenjör på biokraftverk, beräknande av processmodeller med diverse softvara samt kontrollerande av desamma.
BFA på I19/Pbat i 9 veckor.
Därefter ut i det skrämmande,
verkliga arbetslivet....
/Magnus B
Victorr
Jun 4 2004, 15:24
Det är jag som står för terroriseringen i sommar... jag kommer att sälja prenumerationer på DN.
I sommar kommer jag att gora foljande:
Organisera fodelsedags"kalas" (m a o "putting a bunch of my mates in the general vicinity of food") med jam session om en vecka, baka princesstartor
Plugga juridik for omtenta i augusti
Upp till Sverige for "crash course" i bilkorning med pafoljande korkortsprov
Ska forsoka hitta nagon vaktarkurs (om det overhuvudtaget finns nagon kort)
Plugga mera
Tidigare somrar har jag jobbat pa Bird & Bird i Bryssel, och pa Jane's Defence Upgrades i Coulsdon - det var skoj, de skickade mig till Farnborough gratis, och jag fick ett par alldeles egna scoop nar jag ringde upp C HkpFlj....

Jag skall vara konfaledare
Blir väl att jobba lite på glasmästerit på landet igen...se hur många rutor det blir i år
brunk.dunk
Jun 4 2004, 17:17
QUOTE (Nubben @ Jun 4 2004, 16:13 )
Kraftverksingenjör på biokraftverk, beräknande av processmodeller med diverse softvara samt kontrollerande av desamma.
OT: Häftigt jobb och häftig mix mellan engelska och svenska B)
T: Jag jobbar på hittegodset hos Connex så om ni har tappat nåt kan ni skicka ett pm så kan jag kolla upp era saker där, eller sväng förbi.
QUOTE (Private Haze @ Jun 4 2004, 14:01 )
Jobbar som tryck och yttrandfrihetens långa arm... nämlingen tidningsbud... :(
Och jag är i andra änden.
Gnetar på som frilans.
Har dock nästan helt lagt ner skrivandet och helt övergått till att fota.
Lite dyrare men mycket bättre betalt.
Runqvist
Jun 4 2004, 17:56
Blev snuvad på ett jobb så nu är jag utan.
Blir till att försöka lära sig något om Linux, php och hemsidor.
Sedan ska jag väl försöka hitta på något sätt att dra in pengar.
Kan tillagga att jag aven ska ga pa Eurosatory (se trad i Luckan) som representant for farsgubbens foretag...
En annan är pappaledig 040601-040831. Kanske börjar jobba tidigare, beror på hur det går med dagis-inskolning av lilltjejen.
Tyvärr inget MÖPande, den chansen jag hade sket sig då jag så klart lovade jobba den helgen, enda på hela sommaren
QUOTE (brunk.dunk @ Jun 4 2004, 19:17 )
QUOTE (Nubben @ Jun 4 2004, 16:13 )
OT: Häftigt jobb och häftig mix mellan engelska och svenska B)
Jess, helt roligt jobb, tror att jag tänkte på svengelska

då jag skrev detdär, blev nämligen smått chockad då jag läste det nu och konstaterade vad jag skrivit.
Men f-n vad man blir trött av att sitta på ett kontor och tolka grafer och c-kod dagarna i ända.
Fu Sjöstedt
Jun 4 2004, 23:22
Nattpass på ett gruppboende inom psykiatrin, lite jobb som informatör åt rfsu och säkert lite knegande på en kompis äventyrsföretag.. Semester vad är det...? En vecka är jag i alla fall garanterad. Skall bli såå skönt!
Skunken
Jun 5 2004, 14:44
Ingenting. Jag har sökt sju (7) sommarjobb och inte fått ett enda. Jävligt taskig tajming nu när det är bil och soppan är svindyr...
Jag ska jobba som fastighetsskötare för tredje året i rad, och så ska jag försöka plugga till omtentorna.
Tagemark
Jun 5 2004, 22:42
Jobbar på ett Dykeri. Fungerar som alltiallo , maskinförare, dykledare bygga diverse specialmaskiner etc. Har jobbat där i 2 sommrar nu och trivs mycket bra.
B)
HVU Forces
Jun 5 2004, 22:47
Blir väl att man slänger upp några kakel plattor och fogar några väggar i 4, 5 veckor !
Snickeri och måleri i stort sett hela sommaren och sedan den 23:e augusti är det dags för inryck!
Vaktmästare bland massa forskare på Chalmers blir det för mig i en månad... men först en månads ledighet.
Å efter jobbet blir det lumpen...
strvkomp
Jun 6 2004, 23:22
Köra bubil gör en annan. Dock klämmer jag in två utlandsresor, närmare bestämt dykexpedition till Kroatien och charter till Bulgarien.
Livhusaren
Jun 7 2004, 17:09
Själv Blir det ventilationsplåtslagare tills Siste Juli då jag sticker till Tylebäck
och tunga vapentjänsten där, sedan den 26 Augusti bär det av till Norge,
men kommer nu under två helger i rad åka upp till Karlsborg för att träffa gubbsen från förr och sedan ut och marschera där uppe med lite ex k3 gubbs..
Tjohooo!!!!!!!!!!
Ellinore
Jun 9 2004, 22:04
Har två veckor ledigt i sommar. (Ifrån lumpen) Jag kommer inte att jobba utan bara att slappa hela tiden. Ska bli gött!
A2Keltainen
Jun 10 2004, 00:04
Detta kanske kan locka någon:
"
Magiker/ Häxa; Häxligan AB; Göteborg; 04052820 platser.
Sommarvikarier
Vi söker ca 20 häxor och magiker som vill arbeta hemifrån, från norr till söder i ett så kallat callcenter.
Du skall vara glad, öppen,skojfrisk samt spåkunnig.
Vi har som uppgift att hjälpa våra kunder att få en anledning att kliva upp imorgon, därför måste du vara erfaren och väldigt träffsäker i dina utsagor (spådomar).
Tror du att du är den vi söker, tveka inte att höra av dig till oss.
Du mäste vara 18 år fyllda för att få arbeta hos oss.
Arbetstid/VaraktighetSommarvikarier
Lönprovision 210:- / pratad timme
KontaktpersonerCarina Blomgren, 08-206380 Callcenter inom spådom, info@haxligan.se, personalansvarig
AnsökanVi tar emot ansökan via epost: info@haxligan.se
ArbetsgivareHäxligan AB
BOX 121
14222 Skogås
Tel: 08-206380
E-post: info@haxligan.se"
http://platsbanken.amv.se/direkt/78/040528...30,480478.shtml
@A2
Min flickvän funderade på att söka det.
Själv jobbar man som flyttjobbare lite, bra träning för rygg axlar och armar

Dock inte hela sommaren, bara en vecka eller två till. Sen blir det mönstring 17e augusti
valmet
Jun 10 2004, 16:14
Larss0n
Jun 13 2004, 00:52
Klipper gräs, lägger sten, fäller träd, kör röjsåg, gräver m.m.
Jobbar för ett lokalt företag som sköter trädgårdar bl.a och lägger uppfarter, fäller träd på tomter osv. Trivs bra och tjänar helt ok.
livgardist
Jun 13 2004, 01:30
Utvecklar en hemsida åt en designfirma..
På ams finns ju bara jobb för sjuksköterskor och kockar..
skytten
Jun 13 2004, 02:52
Inträdeskassan på ett av nöjeshaken hemma och jobb som undersköterska natt inom hemtjänsten.. Tjänar helt ok och jobbar tillräckligt.. B)
Racoon Pioneer
Jun 13 2004, 13:37
Kylskåpsmontör...
/RP
Ingbat/I19
Jun 13 2004, 18:39
Muckade från EN02 utb i fredags, ska vara ledig i två veckor och därefter slava på Poståkeriet fram till 23/8 då jag börjar som BFA på S1.
Gungner
Jun 13 2004, 22:24
Lastar krubb åt SAS inrikes på Arlanda...
Doggydriver
Jun 13 2004, 23:20
Ska jobba med ungar i två veckor, börjar om 9 1/2 timme...
Tredje sommaren i rad, helt sjukt överbetalt men tyvärr bara två veckor som sagt var.
atterhemskan
Jun 14 2004, 21:25
jobbar nu som alltid på "mitt" hunddagis... får betalt för att hantera terriers, labradorer, rottisar, schäfrar, och diverse annat fyrbent. roligt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.