Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cigarrer är gott
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Vildmannen
Vilka här uppskattar en god cigarr ? HV.gif

http://www.cigarsinternational.com/html/BIA030821.asp
C 2.a pjäs
Undertecknad drar gärna i sig en och annan, fast inga kubaner då. Någon kännare är man knappast! Don Sebastian eller Rbt Burns blir det oftast men även Apostolado om det kniper.

EDIT: var liiiite väl, tyckte jag...
Lt P
Det enda negativa jag kan se med rökningsförbudet på krogen är väl just att man inte kan få ta sig en cigarr till konjaken. Undrar hur de gör på mässen då? Bryter lagen förmodligen.

I övrigt så anser att cigarr i munnen på en man under 30 bara ser fånigt ut biggrin.gif
Fu Frippe
Morsan var på Kuba och köpte på sig ett par lådor för några år sedan. Det var ju synd om de skulle bli gamla och torra så jag drog i mig ett par tillsammans med några väl utvalda kamrater... smile.gif

I övrigt tycker jag att rökning går bort, men en cigarr vid nyår eller andra högtidliga tillfällen är väl ok!
Rickard N
B) Har hänt, dominikanska republiken spottar ur sig ett par skapliga ;)
Fallschirmjager
Ja en cigarring är aldrig fel :P King Edward, söta o fina wub.gif
Kockis
Jag gillar sigarrer, det fina med dem är att de tar tid att röka.
Någon som kan rekomender någon sort till studenten, ska passa efter skumpan samt en varjant som ska passa cognacen vid balen.
PerL
QUOTE (Fu Frippe @ Jun 3 2004, 16:48 )
Morsan var på Kuba och köpte på sig ett par lådor för några år sedan. Det var ju synd om de skulle bli gamla och torra så jag drog i mig ett par tillsammans med några väl utvalda kamrater... smile.gif

I övrigt tycker jag att rökning går bort, men en cigarr vid nyår eller andra högtidliga tillfällen är väl ok!

Cigarrarer går bra att frysa. Med tanke på att priser och utbud vid besök på Kuba, Dominikanska eller något annat cigarr producerande land. Kan ge ett extra köpbegär så är behovet av förvaring extra intressant. En riktig humidorm är inte att tänka på. Utan ta fram den frysta cigarren och puffa.

Jag kan varmt rekommendera vanilj cigarrer, super gott!

FN1.gif Lennartsson
Fallschirmjager
Vaniljcigarrer?=) Vart köper man dom?
Livhusaren
Kubanska 200:- sitter som gjutet på Nyår vid en go brasa och en kall whisky till och lite baccis musik i bakrunden Ahhhhhhhh FN1.gif HV.gif
Rickard N
Ehh, jag skulle inte frysa cigarrer... skall man förvara dem en stund är det humidor som gäller.
Cigarr till bobbel är svårt, vet inte om någon passar, till cognac passar de flesta beror mycket på tycke och smak. Personligen skulle jag nog rekommendera en cigarr från dominikanska republiken istället för en cuban, de är lite mildare. T.ex. en Avo eller en Griffin.
Axial
Jag röker gärna en Robert burns Black Watch emellan varven, trots att jag är under 30. ;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.