Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ritningar eller mått
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
Särimner
Eleverna i årskurs 9 på min skola har som tradition att sätt upp en musikal varje år. Vi har precis påbörjat förberedelserna inför nästa läsårs projekt. Denna gång kommer den att utspelas i Sverige under andra världskriget och i berättelsen förekommer en del svenska soldater.

Jag undrar nu om någon kan ge mig tips på var jag kan finna måtten (eller ännu hellre ritningar) på några vanliga infanterivapen under denna period. Vi ska tillverka denna rekvisita i trä/metall men jag är mån om att det ska se så bra ut som möjligt. Så, alla tips är välkomna.
Private Haze
Det finns någon hemsida på internet där det är en kille som dokumenterat de flesta vapen som varit i bruk inom svenska försvaret sedan slutet av 1800-talet... jag skall se om jag inte kan finna länken men om jag inte lyckas så finns det nog någon annan som kan hjälpa till....

kom på det fun_icon_nana.gif

här har vi länken

Mats weapon page

hoppas detta hjälper
Särimner
Tackar! Det är åtminstone en start. Nu återstår det "lilla" problemet att hitta svenska uniformer till en grupp svenska beredskapssoldater, en Luger till den tyske mördaren, ett gäng RAF- och USAAF-uniformer till ett gäng internerade flygare mm, mm... blink.gif
5526 Viktor Ludvig
Lugern borde vara enkel. Kolla i närmsta Hobbex-katalog, de borde han en replika av den.
Hoppas ni har en skaplig budget för rekvesita :P

Lycka till!!

//5526
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.