Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Operation Flashpoint-hjälp?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Flak
Hej alla MÖP:ar! salute.gif

Nu måste jag få hjälp med mitt Operation Flashpoint, och var kan vara bättre att ställa sin fråga om inte SoldF.com?

Jag har OF Gold Edition, patchat till 1.46 , i köpt orginal och på världens speldator, men jag får inte muliplayern att funka. :( OF laddar inte in min spelarprofil när jag startar en server och då kan jag inte dra igång något Misson.

Alltså får jag aldrig texten "Player Flak Connecting" vid menyn Create game.

Brevid Yberdatorn står min gamla P2 400 MHz och den klarar minsann av att få igång sin multiplayer-server utan problem och då kan den nya datorn ansluta utan problem. Detta trots att operativsystem (XP gasmask.gif ) och spelinstallationer är identiska på de båda burkarna... Då funkar mulitplayern perfekt, men processorn orkar inte riktigt med, som ni säkert förstår. Nätverket funkar felfritt och används till SH, DFLW och andra manliga spel..

Vad göra???

- - - - -

Nu vill jag ju börja lira OF ordentligt, men jag tycker det är för svårt att komma in i riktigt... Har kollat runt lite på nätet men fattar NOLL av de olika sidorna... tveka.gif Jag förstår inte ens vilka grejor som är expansioner eller nya spel eller vad de är för prylar överhuvudtaget... blink.gif

Finns det ingen bra svensk OF-sida någonstans???

blyg.gif
Nestor
Tips att på sida:
Op Flashpoint
En mycket bra sida med ett väldigt kompetent forum.
Pröva ochså med all ladda ner patch 1.91 eller över.

PS: På deras forum heter jag Hendrix... DS

Spelar inte på nätet men har varit delaktig i OPF universumet sedan det släpptes smile.gif

Om du behöver mer hjälp i OPF så kan du vända dig till mig...

Lycka till!
J-Star
Tips: Skaffa Operation Flashpoint Resistance.

Troligt är att din kompis har Resistance och du inte har det. Däremd är spelen inkompatibla med varandra.

/J
Flak
Tack för ditt snabba svar Hendrix!!! salute.gif

Det var precis vad jag behövde! Nu har jag en del att undersöka...
Visste inte ens att 1.91 fanns.

Återkommer med rapport om jag får det att funka...

smile.gif
Flak
QUOTE (J-Star @ May 16 2004, 23:37 )
Tips: Skaffa Operation Flashpoint Resistance.

Troligt är att din kompis har Resistance och du inte har det. Däremd är spelen inkompatibla med varandra.

/J

Det är alltså mina egna datorer som ska lira mot varann, så att polarna kan spela mot mig när dom kommer på besök... smile.gif Exakt samma versioner av samma spel alltså....
[Neo]
Köp Resistance, utan Resistance är 1.46 den högsta versionen du kan nå och utan Resistance är OFP mer eller mindre värdelöst.

Efter att du installerat Res patchar du till 1.96, sedan börjar du tanka alla fina addons och mods så att du får fräscha leksaker med fina texturer och balla finesser smile.gif

Det finns många addons du bör ladda ner men det absolut givna är modifikationen ECP enhanced config project -> http://www.ofpec.com/editors/ecfg/
Den gör mycket för realism och ger väldigt fina effekter. På din gamla dator bör du ha låga ECP-inställningar annars kommer det lagga.
Nestor
OCh glom inte att plocka ner följande grejer:

BAS Blackhawk och Litlebirds
BAS Rangers&Deltas
CoC Unified artillery pack
CoC Tomahawk
DKM Black Eagle

Bra sajter:
Ofpec
Op Flashpoint

Dessa bör du lägga in som favoriter.
Dina åtgarder är nu dessa:
Köp Resistance
Ladda ner 1.96
Verkställ!
simon
Varför är det ingen som tipsat grabben om www.ofp.info ?
Yman
*Flyttar till Propaganda*

//Yman, BlåGul
[Bedlam]
sök efter WGL bland nyheterna i www.ofp.info så blir det som ett helt nytt spel.. verklighets trogen mod. den bästa just nu. 6n.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.